با حضور معاون وزیر کشور

هادی حق‌شناس به عنوان استاندار جدید گلستان معرفی شد

استاندار جدید گلستان پس از حدود ۳ ماه عصر امروز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و مسئولان استانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز همزمان با جلسه شورای اداری استان مراسم استاندار جدید گلستان پس از حدود ۳ ماه عصر امروز با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین و دیگر مدیران ارشد استانی مسئولان استانی معرفی شد.

در این مراسم هادی حق‌شناس نماینده سابق مردم انزلی در مجلس به عنوان نهمین استاندار گلستان معرفی و از زحمات میرمحمد غراوی سرپرست استانداری در ۳ ماه گذشته نیز قدردانی شد.

پیش از این‌ مناف هاشمی استاندار گلستان بود که در ایام نوروز امسال با دستور معاون اول رئیس جمهور از سمت خود برکنار شد.

توضیحات معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار گلستان

جمال عرف عصر امروز در جلسه معارفه استاندار جدید گلستان اظهار کرد: امسال ۲۵ استان کشور درگیر سیل شد که پنج استان همانند دیگر استان‌ها بیشترین درگیری را با سیل داشت.
وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: جمهوری اسلامی سناریوهای متفاوتی را در برخورد با دشمن دارد و اقدام اخیر ایران برای مهلت به طرف مقابل برای جبران کف اقدامات جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: این عملکرد در اندازه اتحادیه اروپا نیست که دائم ایران را به پایبندی تعهدات دعوت می‌کند و از سوی دیگر نوع دیگری عمل می‌کند.
عرف گفت: جمهوری اسلامی اهل مذاکره است اما در شرایط عادلانه و نابرابر نه اینکه دست روی گلوی ما گذاشته و فشار دهند و بگویند بیایید مذاکره کنید.
وی تاکید کرد: هر جایی ما ایستادگی کردیم دشمن عقب‌نشینی کرده است و این یک اصل مسلم است و وظیفه ما مدیران در جامعه این است که جامعه را روشن کنیم که این استقامت ارزش دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ترامپ تمام این سناریوها را برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌خواهد.
عرف درباره انتخاب استاندار جدید گلستان گفت: در فرصت یک ماهه قصد انتخاب استاندار گلستان را داشتیم اما لیست پنج نفره نمایندگان مطرح شد که در بررسی‌ها از آن لیست فردی ویژگی‌های مدنظر وزارت کشور را نداشت و در نهایت با مشورت مجمع نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در استان به دو گزینه نهایی رسیدیم اما آن زمان هم به نتیجه نرسیدیم و در نهایت آقای «حق‌شناس» به عنوان استاندار جدید گلستان انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: آقای «غراوی» در زمان مطرح شدن استاندار جدید تاکید داشتند که از من عبور کنید و به گزینه‌های دیگر تمرکز کنید و من خیلی تاکیدی بر استاندار شدن ندارم.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: ما در ۱۰۰ سال اخیر چنین سیلی را در گلستان نداشتیم و به واقع ایشان زحمات زیادی برای مردم استان در ایام سیل کشیدند و ما تقاضا داریم ایشان بمانند و به استاندار جدید کمک کنند و اگر تمایل ندارند به طور قطع از تجربه ایشان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد.

استاندار بومی می‌خواستیم اما از استاندار جدید حمایت می‌کنیم

نبی هزارجریبی عصر امروز در جلسه معارفه استاندار جدید گلستان اظهار کرد: از همه کسانی که در حادثه سیل استان تلاش کردند تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: امروز ما نیازمند کمک اساسی به مردم سیل زده هستیم که بحران‌های اجتماعی شروع شده است.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نظر مجمع نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در گلستان استاندار بومی بود اما ما به استاندار جدید گلستان به طور قطع کمک خواهیم کرد.
هزارجریبی گفت: نباید تلاش‌های آقای «غراوی» را در این دو ماه گذشته نادیده گرفت و از ایشان تشکر می‌کنم.
وی تاکید کرد: شعار پنهان شدن فقر گلستان زیر سرسبزی خیلی قدیمی شده و باید ببینیم استان ما دچار چه کاستی است و باید مدیران متحد شوند و مسائل سیاسی و احزاب نباید باعث شود مردم متضرر شوند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان برای ساخت مسکن سیل‌زدگان استان گلستان تقدیر می‌کنم.
هزارجریبی با اشاره به اینکه از فرماندارانی که در سیل تلاش کردند سپاسگذاری می‌کنم، گفت: متاسفانه مدیران خیلی کم با ما در مجمع نمایندگان استان ارتباط گرفته و طبیعی است مدیری که بیشتر با ما در ارتباط بوده به طور قطع در جذب بودجه موفق‌تر است.

توجه به سیل‌زدگان اولویت کاری من خواهد بود

هادی حق‌شناس عصر امروز در جلسه معارفه‌اش و شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: اولین اولویت من موضوع سیل خواهد بود.
وی ادامه داد: یک استاندار به تنهایی نمی‌تواند برای پیشرفت استان موفق شود و از همه می‌خواهم در این راستا کمک‌رسان باشند.
استاندار جدید گلستان با اشاره به اینکه اولویت دوم موضوع اشتغال در استان است گفت: یکی از مشکلات کشورهایی که با آنها همسایه هستیم این است برای آنها منافع مشترک ایجاد نکردیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: موضوع گردشگری و به نتیجه رسیدن پروژه جزیره آشوراده یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌روی من است.
حق‌شناس گفت: اگر به داد خلیج گرگان نرسیم بلای همانند دریاچه ارومیه بر سر این خلیج خواهد آمد. خلیج گرگان محیط مناسب برای ورزش‌های آبی و گردشگری است.
استاندار گلستان تاکید کرد: سهم بانوان در حوزه مدیریت استان یکی دیگر از دستورات کار من است. اساس توسعه موضوعات فرهنگی و اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی است.

حق شناس گفت: مسئله ما در استان مشخص است و یکی از راه حل‌های قطعی اجرای سرمایه‌گذاری است تا تولید اشتغال و سرمایه در استان داشته باشیم. از فردا با اولویت سیل و توجه به توسعه استان کار را آغاز خواهم کرد.

Share