اجرای ۵ برنامه پژوهشی کاوش‌های باستان شناسی در گیلان

ناگفته‌های دوره اشکانیان و ساسانیان در گیلان شناسایی می‌شود

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از اجرای ۵ برنامه پژوهشی کاوش های باستان شناسی در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرود امیرانتخابی از اجرای ۵ برنامه پژوهشی کاوش های باستان شناسی در سالجاری از مناطق مختلف استان گیلان خبرداد و گفت: یک بازنگری و گمانه زنی از حریم محوطه باستانی آق اولر و مریان تالش انجام گرفته است باتوجه به اینکه تعیین حریم انجام شده بود و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود و قرار شد طرح را در این منطقه به اجرا در آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: کاوش های باستان شناسی به منظور ساماندهی قلعه صلصال که یکی از قدیمی ترین قلعه ها در غرب گیلان است و چشم انداز بسیار زیبا بین کوه ودریا داردپژوهشی اجرا خواهیم نمود.

امیرانتخابی در ادامه از کاوش های باستان شناسی پنجمین فصل باستان شناسی در محوطه باستانی لیارسنگ بن در ارتفاعات املش خبرداد و افزود: از جمله کاوش های مهم و ارزشمند است که بزودی استارت آن را خواهیم زد تا بتوانیم شواهد و ناگفته های مربوط به دوره اشکانیان و ساسانیان را شناسایی نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اعتبار برای ایجاد سایت موزه لگموج مشخص شده است وانشاا…بزودی شروع خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار داشت:گمانه زنی در در تونل خرم رود دیلمان شهرستان سیاهکل و محوطه لگموج املش وجود دارد و مجوز آن در دست اقدام است و بزودی انجام خواهیم داد.

امیرانتخابی در پایان افزود: در طی بهار و تابستان برنامه های پژوهشی در استان گیلان را با حضور پژوهشگران گیلانی به اجرا در خواهیم آورد.

Share