در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان:

انتقاد استاندار از صمت و جهاد کشاورزی گیلان: از ظرفیت‌ها و استعدادهای استان غافل هستید!

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم جذب و صرف منابع به صورت هدفمند اظهار کرد: دستگاه های اجرایی علاوه بر اینکه باید حداکثر اعتبارات را جذب کنند، باید تلاش کنند تا تسهیلات را به درستی و متناسب با اولویت های استان هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با دستور جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص تبصره ۱۸ قانون بودجه برگزار شد.
در این نشست استاندار گیلان با تاکید بر لزوم جذب و هزینه‌کرد منابع به صورت هدفمند اظهار کرد: دستگاه های اجرایی علاوه بر اینکه باید حداکثر اعتبارات را جذب کنند، باید تلاش هایشان به گونه‌ای باشد که تسهیلات به مسیر درست هدایت شود و متناسب با اولویت های استان باشد.
دکتر سالاری بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به دریافت کنندگان تسهیلات تاکید کرد و افزود: آموزش در کنار پرداخت تسهیلات بسیار با اهمیت است و به یقین می توان اعلام کرد متقاضیان تسهیلات گردشگری همچون بوم‌گردی با آموزش هدفمند، موفق تر عمل می کنند و درآمدشان نیز با رشد مثبت مواجه است.
وی با اشاره به تسهیلات در حوزه مسکن بافت فرسوده نیز گفت: راه و شهرسازی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بافت های فرسوده باید بهتر و دقیق‌تر عمل کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر هزینه صحیح تسهیلات بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: باید در کنار تسهیلات باز آفرینی شهری گره ای از شهر باز شود و اثر بخشی ها قابل لمس باشد.
استاندار گیلان با انتقاد از کم توجهی برخی دستگاه ها نسبت به اولویت بندی استعدادها و ظرفیت های استان تصریح کرد: در ارائه گزارش صنعت،معدن و تجارت(صمت) و جهاد کشاورزی هیچ جایگاهی برای برند سازی برنج، مرغ و چای دیده نشده در حالیکه در پرداخت تسهیلات باید اولویت ها تغییر کنند.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در خصوص تسهیلات مشاغل خرد باید سیستم پشتیبان در نظر گرفته شود،گفت: شرکت پشتیبان باید علاوه بر تامین مواد اولیه در بازاریابی، برندسازی و فروش محصول کشاورزان تلاش کند.
گفتنی است: اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور ارائه تسهیلان به برنامه‌های اشتغالزا و مولد هدف گذاری شده است.

Share