جعفرزاده در گفتگو با دیارمیرزا: برای روحانی و کلانتری متاسفم

ارسال پسماند به گیلان توهین به مردم است | گیلان محل تفاله سایر استانها نیست

جعفرزاده ایمن آبادی به دیارمیرزا گفت: آقای رئیس جمهور هنوز به وعده های محیط زیستی خود در گیلان عمل نکرده است بعد با این تصمیم می‌خواهد مشکل بر مشکلات گیلان اضافه کند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در پی انتشار خبری مبنی بر صدور مجوزی از سوی سازمان محیط زیست برای انتقال ۱۷۰۰ تن “پسماند کلره” از واحدهای پتروشیمی خوزستان به قزوین و گیلان و بازیافت آنها توسط یک شرکت مدیریت پسماند در حالی که مقصد نهایی بخش جامد و خطرناک این پسماندها هنوز مشخص نشده نماینده مردم رشت در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا نسبت به صدور این مجوز واکنش نشان داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پی انتشار خبر انتقال پسماند پتروشیمی به گیلان به خبرنگار دیارمیرزا گفت: به شدت با این اقدام برخورد خواهیم کرد و از رییس جمهور در این مورد گله مند هستیم کما اینکه قبلا هم به ایشان تذکر دادیم و هیچ تعارفی با اقای روحانی در این زمینه نداریم.
نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه رییس جمهور در سفر خود قول داده بود که در گیلان پتروشیمی احداث کند، گفت: ایشان هنوز به قول خود عمل نکردند و به جای گیلان در جنوب کشور پتروشیمی احداث شد و حالا می‌خواهند تفاله آن را به گیلان بیاورند؟! گیلان محل تفاله سایر استانها نیست.
وی ادامه داد: بنده برای رییس جمهور و آقای کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور متاسفم که متوجه نیستند گیلان یک استان گردشگر و تورسیم پذیر است.
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه استان گیلان در حال حاضر با حل معضل پسماند و زباله خود با مشکل مواجه است، افزود: انتظار ما این است که هرچه سریعتر تصمیمی که برای انتقال پسماند پتروشیمی به گیلان گرفته شده است را تغییر دهند.
وی با اشاره به اینکه این ۱۷۰۰ تن پسماند بسیار خطرناک است، افزود: از همه جوانان، مردم و سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در گیلان می خواهم با این انتقال به استان مقابله کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سکوت اداره کل محیط زیست استان گیلان جایز نیست، گفت: مدیر کل محیط زیست گیلان نباید به میز خود بچسبد و باید همراه مردم باشد، مدیریت در این سازمان به این گونه نیست که مجری دستورات تهرانی‌ها باشد و باید اقداماتش در راستای منافع استان و مردم گیلان باشد.
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست کشور برای توجیه کار خود اعلام کرده است که این کار سود اقتصادی برای استان دارد، تصریح کرد: گیلان این سود را نمی‌خواهد اگر به فکر رساندن سود به گیلان هستند، کارخانه پتروشیمی را که قول داده بودند به گیلان بیاورند را احداث می کردند نه اینکه تفاله و پسماند آن را به گیلان ارسال کنند.

ارسال پسماند به گیلان توهین به مردم گیلان است

نائب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد: از آقای رئیس جمهور و آقای کلانتری می‌خواهیم که مشکل پسماند گیلان را که در قانون مشخص شده است و برای آن بودجه در نظر گرفته شده است را رفع کنند.
جعفرزاده ایمن ابادی با اشاره به اینکه در جمع مردم و نهادهای محیط زیستی در چند روز گذشته بودم و نگرانی‌های آنان را دیدم، افزود: ارسال پسماند به گیلان توهین به مردم گیلان است و استاندار گیلان باید اعتراض مردم را به رئیس جمهور برساند.
وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه ای نیست که مردم را ناراحت کنیم و به اغتشاش برسانیم این تصمیم مردم گیلان را بسیار ناراحت کرده است.
جعفرزاده ایمن آبادی به دیارمیرزا گفت: انتقال این پسماند بسیار خطرناک است و شنیده ایم از درب کارخانه تا محل تحویل باید تمهیداتی انجام شود. سوال من از مسئولان این است واقعا از جنوب تا شمال جای دیگری نبود که دفن کنند ؟ چرا در همان جنوب این کار را انجام ندادند؟!

وی ادامه داد: آقایان دولت خیال نکنند که ما سکوت خواهیم کرد، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد و ما نمایندگان گیلان پیگیر حقوق مردم هستیم. آقای رئیس جمهور هنوز به وعده های محیط زیستی خود در گیلان عمل نکرده است بعد با این تصمیم می‌خواهد مشکل بر مشکلات گیلان اضافه کند بنابراین هرگز نخواهیم گذاشت این اتفاق در استان رخ دهد.

Share