مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:

پدافند غیرعامل ارتباط مستقیم با امنیت ملی در جامعه دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه ایمنی و امنیت از ابتدایی ترین اصول در جهت دستیابی به استانداردهای مطلوب آسایش شهری است اظهار کرد: اصولاً توجه به پدافند غیرعامل شهرها در مقابل تهدیدات انسان ساخت امری است که از آغاز شکل گیری شهرها همواره مورد توجه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت، اعضای کمیسیون عمران و توسعه شهری کلانشهر رشت، معاونین شهردار، روسای سازمان های مرتبط با شهرداری، مجری طرح جامع پدافند غیرعامل شهر رشت و جمعی از مدیران حوزه شهری و کارشناسان تخصصی در عمارت شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه این رضا رسولی، نائب رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری کلانشهر رشت ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان عنوان کرد: اهمیت و ضرورت تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر رشت به عنوان یک طرح راهبردی و نقشه راه، اماکن حساس بر کسی پوشیده نیست و تحقق این مهم مستلزم همکاری همه جانبه همه مدیران حوزه شهری می باشد.

رسولی گفت: باید برای شناسایی آسیب پذیری های شهری در برابر تهدیدات انسان ساخت قدمی مؤثر و کارآمد برداشت و ساخت وسازهای شهری را با توجه به این مهم برنامه ریزی و طراحی نمود.

در ادامه امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه ایمنی و امنیت از ابتدایی ترین اصول در جهت دستیابی به استانداردهای مطلوب آسایش شهری است اظهار کرد: اصولاً توجه به پدافند غیرعامل شهرها در مقابل تهدیدات انسان ساخت امری است که از آغاز شکل گیری شهرها همواره مورد توجه بوده است ولی متأسفانه هم اکنون شاهد ساخت وسازهای غیراصولی و بسیار آسیب پذیر از قبیل: تمرکز در تأسیسات و زیرساخت های شهری، عدم رعایت حریم از مراکز پرخطر، ساختمان های مرتفع با نماهای شیشه ای و… که در هنگام وقوع تهدیدات انسان ساخت مانند بمباران های هوایی، حملات موشکی، حملات تروریستی و غیره موجب خسارات و تلفات سنگین به زیرساخت های شهری، تأسیسات، تجهیزات و از همه مهم تر جمعیت شهری خواهد شد.

وی افزود: پدافند غیرعامل ارتباط مستقیم با امنیت ملی در جامعه دارد و در همین راستا به گستردگی حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و هم افزایی، تاب آوری و ایستادگی و ارتقاء آستانه تحمل در جامعه و مصون سازی زیر ساخت ها از اهداف و نتایج طرح جامع پدافند غیرعامل می باشد که اهتمام همه مسئولین به این مهم از ضروریات تهیه هر چه کیفی تر این طرح می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در ادامه گفت: توجه به ایمن سازی شهرها در مقابل تهدیدات انسان ساخت، همچنان به عنوان یک نیاز جدی و اجتناب ناپذیر محسوس بوده و باید موردتوجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت مهندسین مشاور عمران ایران بعنوان مجری طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر رشت به ارائه گزارش پرداخت و اعضای کمیسیون و حاضرین در جلسه سوالات خود را از مجری طرح عنوان کردند.

Share