در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات با استاندار گیلان عنوان شد:

اصلاح رفتارهای اداری در دستور کار قرار گرفت | رابطه نظارت و اجرا در کشور ضعیف شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه در گزارشات مربوط به انحرافات و تفریغ بودجه نمی‌توان جناحی و سیاسی عمل کرد، افزود: افکار عمومی قضاوت و کار دیوان محاسبات را قبول دارند و می‌پذیرند و تخصصی بودن و بی‌طرفانه بودن کار این نهاد نباید مخدوش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در جریان دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات گیلان که روز دوشنبه در دفتر کار استاندار صورت گرفت تصریح کرد: دیوان محاسبات کمک کننده به مسائل اجرایی استان است تا کارها بهتر و قانونمندتر جلو برود.

وی با بیان اینکه از طریق دیوان محاسبات کارها آسان تر و قطعاً قانون‌مندتر انجام می پذیرد اظهار داشت: باید دامنه پوشش نظارت‌ها و مراقبت‌ها را از نظر کیفی زیاد کنیم تا به شیوه تصمیم‌گیری کمک کند و کارها موثرتر انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از ظرفیت دیوان محاسبات نباید تنها در نظارت استفاده کرد، اظهار داشت: با نظارت دیوان محاسبات و بقیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی می‌توان در مجموع رفتاها و فرآیندها را اصلاح کنیم و آمار تخلفات را شدیداً کاهش دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای اصلاح رفتارهای اداری کارهایی را به در قالب بخشنامه‌هایی مثل تشریفات‌زدایی، ساماندهی‌ مأموریت‌ها،سفر مدیران کل، تداخل جلسات و … در دستور کار قرار داده‌ایم.

دکتر سالاری افزود: استانداری گیلان انضباط اقتصادی و مالی را در حوزه‌های مختلف به صورت اجرایی در پیش گرفته و سرلوحه کارهایمان قرار داده‌ایم تا رفتارهای اداری‌ منضبط‌تر شود.

وی با بیان اینکه جلساتی برای بهره‌گیری از ظرفیت قانون بودجه را در ستاد استانداری گیلان تشکیل داده‌ایم اظهار داشت: مسائل قانون بودجه هر سال پیچیده‌تر و ظرفیت‌های آن متنوع‌تر می‌شود و نوع اعتبارات متعدد شده است و  مواردی وجود دارد که ممکن است مستقیماً مالی نباشد ولی عایدات مالی داشته باشد که با مشارکت دیوان، بسیاری از ظرفیت‌های دیگر قابل استفاده شده و عایدات آن به استان خواهد رسید.

استاندار گیلان تصریح کرد: رابطه نظارت و اجرا در کشور ضعیف شده و بعضا ورودهای غیرتخصصی نظارتی بر دستگاه‌ها، موجب محافظه‌کاری و احتیاط بیش از اندازه شده است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته هر چه نظارت‌ها شدیدتر شد میزان تخلفات بیشتر شده اظهار داشت: کار دیوان محاسابات متفاوت است و مربوط به هزینه‌کرد کشور است که حرفه‌ای و کارشناسانه ورود می‌کند.

دکتر سالاری با بیان اینکه در گزارشات مربوط به انحرافات و تفریغ بودجه نمی‌توان جناحی و سیاسی عمل کرد، افزود: افکار عمومی قضاوت و کار دیوان محاسبات را قبول دارند و می‌پذیرند و تخصصی بودن و بی‌طرفانه بودن کار این نهاد نباید مخدوش شود.

Share