پلیس نقش جاده و خودرو در تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی را واقعی ارزیابی نمیکند
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه امروزه بیمه یک صنعت تأمینکننده خسارت شده و این کاملا غلط است و باید بخشی از درآمد خود را صرف رفع زمینه های حادثه خیز کند، گفت: پلیس نقش جاده و خودرو در تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی را واقعی ارزیابی نمیکند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدمهدی افتخاری در گفتوگو با خانه ملت، محور ماسوله را به عنوان مسیر گردشگری از پرترددترین جاده ها دانست و گفت: تامین ایمنی این جاده همواره از دغدغه های بنده بوده و در سالهای گذشته با پیگیری های مستمر مطالعه، تعریض، بهسازی آن تعریف و بودجه آن نیز تامین شد.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم، افزود: متاسفانه ما شاهد از دست دادن افراد زیادی در این جادهها هستیم و امروز باید دولت و وزارتخانه ذیربط پاسخگو باشند در این رابطه طبق اهداف کمی مندرج در برنامه توسعه هر سال باید ۱۰ درصد آمار تلفات جاده ای کاهش یابد و این کاهش باید به صورت نقطه ای نیز خود را نشان دهد یعنی فقط کاهش میانگین کشوری معیار نیست بلکه در هر محور نیز باید کاهش متناسبی داشته باشیم.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان مسئول انجام به موقع این پروژه هستند اما متاسفانه تصمیمات اتخاذ در بدنه دولتی خوب اجرا نشده و علیرغم پیشبینی اقدام موثری مشاهده نمی شود.
نظر کارشناسی پلیس در ارزیابی قصور در تصادفات مغفول مانده است
افتخاری یادآور شد: یکی از مواردی که در رفع نقاط حادثه خیز نقش اساسی دارد و متأسفانه مغفول مانده نظر کارشناسی پلیس در ارزیابی قصور در تصادفات است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه پلیس که مطابق قانون جایگاه کارشناسی و ارزیابی تصادفات را دارد معمولا نقش جاده و خودرو در تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی و جاده ای را واقعی ارزیابی نمیکند، گفت: به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی و تولیدکنندگان به مسئولیتهای خود در تامین ایمنی جادهای توجه ندارند و این یک مشکل اساسی است که بنده به عنوان ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی هماهنگی ترافیک به طور حتم مورد پیگیری قرار خواهم داد.
امروزه بیمه یک صنعت تأمین کننده خسارت شده و این کاملا غلط است
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: متاسفانه امروزه بیمه یک صنعت تأمین کننده خسارت شده و این کاملا غلط است زیرا باید نقش توسعه ای ایفا کند یعنی باید بخشی از درآمد خود را صرف رفع زمینه های حادثه خیز کرده و به کمک وزارت راه و شهرسازی بیاید و در رفع نقاط حادثه خیز سرمایهگذاری کند.
نقش خودرو به عنوان یکی از ارکان اصلی خسارت آفرین در تصادفات مغفول مانده است
وی ادامه داد: البته نقش خودرو نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی خسارت آفرین در تصادفات مغفول مانده در حالی که خودروی ناایمن و بی کیفیت امروز معضل جادهها است و این صنعت خسارتهای جبرانناپذیر اقتصادی به جامعه وارد کرده در این رابطه تولیدکنندگان سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و همچنین ناجا در تولید شماره گذاری و فعالیت خودروهای ناایمن مسئولیت اساسی دارند که در کمیسیون عمران پرونده ای در این خصوص تشکیل شده و انشاالله در سال جدید این بررسیها به شکل موثری ادامه خواهد یافت
دیدگاه