لاهوتی مطرح کرد: ضرورت حذف ارز 4هزار و 200 تومانی از واردات چای

همراهی دولت، مجلس، سپاه و ارتش راهکار نجات سیل‌زدگان از گرفتاری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در شرایط کنونی دولت، مجلس، ارتش، سپاه و همه مردم باید دست به دست هم دهند تا سیل زدگان از این گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نطق میان دستور نشست علنی امروز صبح یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حوادث سیلاب اخیر، گفت: پرداختن به علل و قصور سیلاب‌ها را می‌توان در فرصت مورد توجه و نظر قرار داد، در شرایط کنونی دولت، مجلس، ارتش، سپاه و همه مردم باید دست به دست هم دهند تا سیل زدگان از این گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند.

ایران در برابر تهدید امنیتی سپاه اقدام متقابل انجام می‌دهد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال اخیر مکرر اقدامات نابخردانه‌ای را علیه ایران انجام دادند، تروریستی خواندن سپاه پاسداران هم در همین زمره می‌گنجد، حال آنکه نقش سپاه پاسداران بر اساس ماده ۱۵۰ قانون اساسی وظیفه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب را دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که سپاه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند و سازمان سیا، موصاد و ارتش آمریکا از جمله سازمان‌های تروریستی هستند، آثار جنایت ارتش آمریکا در عراق، سوریه و پاکستان و ۱۷ هزار شهید ترور جمهوری اسلامی ایران هم این موضوع را ثابت می‌کند.

لاهوتی ادامه داد: آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ما را بالای آسمان زدند و به فرمانده خود مدال افتخار دادند، آنها باید بدانند همه دنیا متوجه جنایات آمریکا هستند و آنها نمی‌توانند این مسائل را پنهان کنند. لذا ما اقدام متقابلی را با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیات حاکمه آمریکا از اقدام احمقانه‌ خود پشیمان گردد.

ضرورت حذف ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی از واردات چای

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: آقای حجتی وزیر محترم کشاورزی فصل برداشت چای نزدیک است، هر هکتار باغ چایی با قیمت ۵ یا ۶ میلیون چه تضمینی می‌دهد تا چای کارها به تولید خود ادامه دهند؟ وزارت کشاورزی باید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را از واردات چای حذف کند تا مشکلات آنها رفع گردد.

لاهوتی ادامه داد: طی جلساتی با آقای حجتی بر سر موضوع ۴۰ درصد تعرفه واردات ابریشم توافق کردیم، عنایت داشته باشید تا وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اجرا به آن بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که باید مرتفع گردد، گفت: از سوی دیگر ما شاهد واگذاری‌هایی اراضی خارج از قانون در منطقه هستیم، دستگاه‌های نظارتی باید جدی ورود و قرارداد افرادی که زمین گرفتند و فعالیتی انجام ندادند را لغو کنند، بنابراین دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات باید به این موضوع توجه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت و درمان، گفت: بیمارستان ۱۳۷ تخت‌خوابی لنگرود آماده بهره‌برداری است لذا خواهشمندم هرچه زودتر این بیمارستان تجهیز شود زیرا ادامه خدمت رسانی بیمارستان کنونی با عمر ۸۰ ساله وجود ندارد.

Share