رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار خبر داد:

۶۲ میلیون تومان جریمه قاچاقچی شاهین در رودبار

قاچاقچی پرندگان شکاری که چندی پیش یک شاهین(بحری) از وی در رودبار کشف و به مراجع قضایی معرفی شده بود، به تحمل ۹۲ روز حبس و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاچاقچی پرندگان شکاری که چندی پیش یک شاهین(بحری) از وی در رودبار کشف و به مراجع قضایی معرفی شده بود، به تحمل ۹۲ روز حبس و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد. لازم به ذکر است که مبلغ جریمه ضرر و زیان حیات وحش این پرنده کمیاب و نادر ۶۰۰ میلیون ریال است که متخلف علاوه بر پرداخت ۲۰میلیون ریال ذکر شده می بایست نسبت به پرداخت ضرر و زیان حیات وحش نیز اقدام نماید.

رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: بعد از معرفی این قاچاقچی به مراجع قضایی شهرستان رودبار و رسیدگی به پرونده، رای محکومیت ۹۲ روز حبس و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت صادر شد.

او گفت: این متخلف علاوه بر محکومیت فوق می بایست مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جریمه ضرر و زیان حیات وحش نیز پرداخت نماید.

حسین زاده گفت: شاهین یک پرنده حمایت شده و درخطر انقراض می باشد یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت آن صید، زنده‌گیری و قاچاق اینپرندگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد که نقش زیادی در کاهش جمعیت آن درسالهای اخیر داشته است.

Share