امام جمعه آستارا خواستار برخورد با بدحجابی شد

مسئولین ظرفیت انتقاد داشته باشند | مردم نظارت بر قیمت‌ها را لمس نمی‌کنند

حافظ نیا با انتقاد از گرانی در اقلام گوشت و مرغ گفت: نظارت ها باید لحظه‌ای باشد و مردم از این مسئله آسیب می‌بینند، از ناظران می خواهم بدون اطلاع و سرزده نظارت ها را تشدید تا مردم ثمره آن را احساس کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن و آغاز دهه مبارکه فجر نقش مولفه های مکتب امام در جلوگیری از فتنه را انکار ناپذیر دانست و گفت: دیدگاه‌ها، فرامین، اندیشه‌ها و سیره حضرت امام اثرگذاری ویژه‌ای در پیروزی انقلاب داشت و امروز مقام معظم رهبری همان راه امام (ره)را می روند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا مهمترین مولفه های حضرت امام را معنویت، عقلانیت و عدالت عنوان و بیان کرد: ولایت مداری از شاخصه های مکتب امام راحل است و هر کس معتقد به این خط فکری باشد باید پیرو خط امام باشد.

امام جمعه آستارا با اشاره به عدم تبعیت عده‌ای در برهه ای از زمان از ولایت فقیه گفت: افرادی ادعای خط امام داشتند، ولی در عمل در مقابل نظام و مقام معظم رهبری ایستادند، ولایتمداری نه در سخن بلکه یک موضوع عملی است.

وی عدم اخلاق محوری را باعث از هم پاشیدن جامعه دانست و گفت: در مکتب فکری حضرت امام انتقاد پذیری و اخلاق محوری یک شاخصه اصلی است، متاسفانه برخی از مسئولین در مقابل انتقاد ایستاده و گاهاً توهین هم می‌کنند.

امام چمعه آستارا انتقاد پذیری مسئولین را یک شاخصه اصلی دانست و بیان کرد: مسئولین باید ظرفیت انتقاد داشته باشند و کسی که انتقادپذیر نباشد نمی‌تواند در جایگاه خود موفق ظاهر شود.

حافظ نیا مردم سالاری دینی را از دیگر مولفه های مکتب امام دانست و تصریح کرد: مردم سالاری دینی نظام اسلامی در هیچ نقطه دیگری مشاهده نمی و این مردم اند که در ایران اسلامی بر سرنوشت خودشان تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه آستارا وحدت گرایی و آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را هم از دیگر مولفه های مکتب امام دانست و گفت: مکتب امام به دنبال آرمان های خیالی نیست و با یک واقع گرایی همواره به دنبال کمال واقعی انسان ها است.

وی در ابتدای خطبه دوم تقویت نظارت ها بر بازار را یک لازم برای اقدام عملی مسئولین دانست و گفت: نظارت بر عرضه کالاها و قیمت اجناس باید برای مردم قابل لمس باشد، یا نظارت‌ها کافی نیست یا جدی گرفته نمی شود، برخورد با گرانفروشان و مبتکرین باید طوری باشد که کسی جرات این کار را پیدا نکند.

حافظ نیا با انتقاد از گرانی در اقلام گوشت و مرغ گفت: نظارت ها باید لحظه‌ای باشد و مردم از این مسئله آسیب می‌بینند، از ناظران می خواهم بدون اطلاع و سرزده نظارت ها را تشدید تا مردم ثمره آن را احساس کنند.

خطیب جمعه آستارا مقابله با مظاهر فساد های علنی را خواسته امت حزب الله عنوان و بیان کرد: متاسفانه شاهد مظاهر فساد علنی در جامعه هستیم و مصداق علنی بی حجابی امروز کاملا قابل مشاهده است و مراجع قضایی باید قدرتمندانه در چارچوب قانون با مظاهر علنی فساد برخورد کنند.

حافظ نیا حمایت از نیروی انتظامی و مراجع قضایی را ناکافی دانست و گفت: بی احترامی به این عزیزان نشان دهنده عدم حمایت از برخورد کنندگان محترم در جامعه است.

امام جمعه آستارا با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه فرانسه در مطالبه دو خواسته از ایران گفت: طبق فرموده آقا به اروپایی ها اعتماد نکنید، آنها شیطان هستند، آلمان، فرانسه و انگلیس از تهدیدهای جدید صحبت می‌کنند، شجاعت و عقلانیت بهترین پاسخ به این هاست و ما بدون آنها هم می‌توان موفق شویم.

وی افزود: ۴۰ سال است که بدون حمایت کسی مقتدرانه و موفقیت‌ها دست پیدا کرده و روی پای خودمان ایستاده‌ایم، اگر اروپایی ما را تهدید می‌کند باید جوابش را داد.

امام جمعه آستارا تصویب FATF را باعث وابستگی بیشتر کشورمان دانست و گفت: نباید با طناب پوسیده اروپایی ها به چاه رفت و مسئولان کشورمان باید حواسشان جمع باشد.

وی با اشاره به اجرای نمایش شب اول در آستارا گفت: دیدن این نمایش ارزشی و دینی را به همه شهروندان توصیه می‌کنیم و هر شخصی باید این نمایش زیبا را تماشا کنند، این کار ارزشی یک اثر فاخر فرهنگی است.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share