مریم بخشی: گیلان 42 طرح نیمه تمام ورزشی دارد

تکذیب انتقال نورافکن ورزشگاه عضدی رشت | آمادگی سالن شهدا برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاد

با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان ۴۲ طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان دوبرابر خواهد شد و به حد استاندارد کشور می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چهل سالگی انقلاب اسلامی برای همه ما ایرانیان با اهمیت است گفت: قبل از انقلاب استان گیلان ۲۰ مکان ورزشی در استان بود که به برکت انقلاب اسلامی به ۳۳۸ مورد ارتقا یافته است.

مریم بخشی با بیان اینکه در آستانه انقلاب تنها ۹۰ داور و ۱۲۰ مربی در گیلان فعالیت داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰داور و هفت هزار و ۶۰۰ مربی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

بخشی بزرگترین برنامه ورزش و جوانان در دهه فجر را توامندی سازی جوانان کشور به میزبانی گیلان عنوان کرد و افزود: ۲۱ طرح کارآفرینی جوانان با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی در گیلان مصوب شده و تاکنون مبلغ نهصد میلیون تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های کارآفرینی جوانان استان اختصاص‌ یافته است.

وی به پروژه های اداره کل ورزش و جوانان استان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: برای دهه فجر ۵۱۰ برنامه در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و جوانان داریم که از میان سه طرح بزرگ شامل افتتاح استخر در شهرهای سیاهکل و ماسال و سالن ورزشی صومعه سرای به بهره برداری خواهد رسید.

گیلان ۴۲ طرح نیمه تمام ورزشی دارد

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان ۴۲ طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان دوبرابر خواهد شد و به حد استاندارد کشور می رسد.

بخشی ادامه داد: از ۴۲ طرح نیمه تمام ۱۰ طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد را در دست کار داریم که شامل ۴ پیست دوچرخه سواری شهرستان رشت، استادیوم ورزشی رودبار، سالن چند منظوره لاهیجان و مجموعه ورزشی فومن است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه گیلان همچون سالهای قبل میزبان مسابقه های بین اللملی شطرنج است، افزود: این مسابقه با حضور اساتید بزرگ شطرنج و معاون رئیس جمهور روسیه که رئیس هیات شطرنج روسیه نیز هست در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

بخشی درباره مسابقات مهمی که در دهه فجر برگزار می شود، اشاره کرد و افزود:چهارمین جشنواره ملی رباتیک، مسابقات بین‌المللی کیک‌بوکسینگ در لاهیجان برگزار خواهدشد.

وی برگزاری مسابقات قرآنی ویژه جوانان را از کارهای فرهنگی در حوزه جوانان عنوان کرد و افزود: در حوزه جوانان تاکنون ۲۸۰ کارگاه ازدواج در سطح استان در حال فعالیت است که مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج به‌منظور کاهش طلاق و افزایش ازدواج در ۱۶ شهرستان استان انجام می‌دهد و سالانه ۱۹ هزار زوج داوطلب ازدواج در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری مسابقات عکاسی در رشت خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ۴۰ عکاس برتر در قالب ۴۰ عکس در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه در گالری مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت برگزار می‌شود.

بخشی با بیان اینکه ۹۱ سازمان مردم‌نهاد در گیلان حضور دارند، گفت: در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد جزو استان‌های برتر کشور بوده ایم و  از طرح‌های ملی سمنها حمایت ویژه می‌کنیم.

وی با اشاره به اختصاص وام‌های کم‌بهره در حوزه اشتغال‌زایی جوان بیان کرد: به طرح‌های مصوب شده در حوزه جوانان و توانمندسازی که قابلیت اشتغال‌زایی داشته باشد تا سقف یک‌صد میلیون تومان از طرف صندوق، وام کم‌بهره با سود چهار درصد تعلق می‌گیرد.

بخشی با اشاره به اینکه در ورزش روستایی پیشرفت خوبی داشتیم، افزود: ۵۸ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح و تفاهم‌نامه‌ای با کشور آذربایجان امضا شد تا برنامه‌های جام کاسپین و مسابقات ورزشی ویژه کشورهای حوزه دریای کاسپین را در گیلان برگزار کنیم.

تکذیب انتقال نورافکن ورزشگاه عضدی رشت

به گزارش دیارمیرزا مدیر کل ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه ساماندهی ورزشگاهها از مطالبات اصلی مردم استان است، افزود: در سال گذشته ۶ میلیارد تومان برای سه ورزشگاه تختی، عضدی و سردار جنگل اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه برای تخریب ورزشگاه عصدی نقدهایی است، گفت: جایگاه این ورزشگاه در حال ریخته شدن بود و اگر این کار را انجام نمی‌دادیم احتمال ریزش آن و اسیب دیدن هوداران زیاد بود.

بخشی در مورد جابجایی پروژکتورهای ورزشگاه عضدی نیز اظهار کرد: همینجا این امر را تکذیب می‌کنم و هیچ جابجایی صورت نگرفته است زیرا این هزینه حابجایی از تعمیر بیشتر است.

مدیرکل ورزش جوانان گفت: برای سه ورزشگاه که استاندارد سازی شود نیازمند به ۱۵۰ میلیارد اعتبار هستیم که از توان اقتصادی استان خارج است. ورزشگاه سردارجنگل نسبت به دو ورزشگاه دیگر اعتبار کمتری لازم دارد و ۱۰ میلیارد تومان نیازمندیم.

وی با بیان این مطلب که در کشورهای توسعه یافته برای ساخت ورزشگاه‌ها از بخش خصوصی استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط موجود اقتصادی در کشور باید از ماده ۲۷ قانون استفاده از بخش خصوصی استفاده کنیم که اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در واگذاری ورزشگاها به بخش خصوصی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت است.

آمادگی سالن شهدای رشت برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاد

بخشی با بیان این مطلب که وظیفه ای منطقه آزاد انزلی در حمایت از هیات ها ندارد، گفت: کمک به ورزش جزو وظایف این منطقه نیست. اگر ادارات دولتی یک درصد بودجه مصوب را به ورزش اختصاص دهند بسیاری از مشکلات ورزش استان حل‌شده و در سطح ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وی با اشاره به استقبال از حضور اسپانسرها در ورزش افزود: در مسابقات والیبال ساحلی که به میزبانی انزلی برگزار شد، منطقه آزاد مبلغ شصت میلیون تومان و اداره کل ورزش و جوانان استان مبلغ یک‌صد میلیون تومان برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات کمک کرد.

بخشی به سالن شش هزار نفر شهدای رشت اشاره کرد و گفت: این سالن به علت داشتن مشکلات گرمایشی قابل استفاده نبود که خدارو شکر این مشکل را توانستیم حل کنیم و این سالن برای میزبانی جام جهانی کشتی آزاددر سال ۹۸ کاملا آماده است.

Share