ایران گام اول را با اقتدار برداشت

خط و نشان ایران برای مدعیان | تیم ملی، یمن را گلباران کرد

دیدار تیم‌های ایران و یمن با برتری پرگل تیم ملی فوتبال کشورمان همراه بود و برای تیم ایران در این دیدار مهدی طارمی (۱۲ و ۲۵)، سعود السوادی (۲۳ – گل به خودی)، سردار آزمون (۵۳) و سامان قدوس (۷۸) وارد دروازه یمن کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و یمن، نخستین دیدار گروه D مسابقات جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (دوشنبه ۱۷ دی‌ماه)  در ورزشگاه بن‌زاید شهر ابوظبی امارات آغاز شد. برای تیم ایران در این دیدار مهدی طارمی (۱۲ و ۲۵)، سعود السوادی (۲۳ – گل به خودی)، سردار آزمون (۵۳) و سامان قدوس (۷۸) وارد دروازه یمن کردند.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی (پژمان منتظری – ۴۶)، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد – ۷۰)، وحید امیری (سامان قدوس – ۶۰) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی یمن: سعود السوادی، محمد فؤاد (عامر همسان – ۵۷)، محمد بارویس، علا‌ءالدین مهدی، مدیر عبدربه، احمد الحیفی، احمد السروری، وحید محمد (احمد سعید – ۶۴)، عماد منصور، عبدالواسع المطری (احمد نبیل – ۸۷) و علاء الصاصی.

قضاوت این دیدار به‌عهده ساتو ریوجی ژاپنی است.

نیمه اول

دقیقه ۲: ارسال وحید امیری از جناح چپ می‌رفت در محوطه جریمه یمن به آزمون برسد که السوادی این توپ را از آن خود کرد.

دقیقه ۷: اشتباه رامین رضاییان در دفع توپ باعث شد توپ کنار محوطه جریمه به السروری برسد و ضربه این بازیکن  در حالت خطرناک از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۱۰: همکاری خوب ترابی و طارمی در نهایت با ضربه خوب طارمی می‌رفت دروازه یمن را باز کند که دروازه‌بان این تیم با یک شیرجه بلند توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۱: یمنی‌ها خیلی زود با یک ضدحمله جواب حمله ایران را دادند اما ضربه عبدالواسع المطری در چارچوب نبود.

دقیقه ۱۲: شوت محکم سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص السوادی همراه بود و طارمی با حضور به‌موقع در محوطه جریمه یمن توانست روی یک ریباند گل اول تیم ملی را به‌ثمر برساند.

دقیقه ۲۳: اشکان دژاگه ضربه ایستگاهی خلق‌شده برای ایران را به‌صورت مستقیم به‌سمت دروازه شلیک کرد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه و دروازه‌بان یمن، وارد دروازه شد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا این گل را به نام سعود السوادی، دروازه‌بان یمن ثبت کرد.

دقیقه ۲۵: ارسال رامین رضاییان روی دروازه یمن با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود تا گل سوم ایران به‌ثمر برسد.

دقیقه ۳۶: توپ‌ربایی امید ابراهیمی و شوتزنی او به‌سمت دروازه یمن، با واکنش دروازه‌بان همراه شد تا کرنری برای ایران شکل بگیرد.

دقیقه ۳۹: رامین رضاییان با تکل خطرناک روی پای بازیکن یمن، کارت زرد دریافت کرد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: ارسال رامین رضاییان به روی دروازه یمن با ضربه سر خطرناک سردار آزمون همراه بود که سعود السوادی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۵۳: کرنر ارسالی توسط اشکان دژاگه پس از تأثیرگذاری مهدی طارمی در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید تا این بازیکن گل چهارم را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۲: ارسال احسان حاج‌صفی به دهانه دروازه یمن می‌توانست با تاثیر گذاری مهدی طارمی به گل دیگری برای ایران تبدیل شود، اما مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان یک قدم برای گل کردن این توپ کم آورد.

دقیقه ۷۵: ارسال سامان قدوس روی دروازه یمن در تیر دوم به سردار آزمون رسید که ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۷۷: عبدالواسع المطری با خطا روی مهدی ترابی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۸: ارسال اشکان دژاگه به روی دروازه یمن پس از ضربه مرتضی پورعلی‌گنجی در پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید تا این بازیکن با شلیکی محکم، دروازه یمن را برای پنجمین بار فرو بریزد.

دقیقه ۸۰: احمد الحیفی دیگر بازیکنی بود که از یمن به دلیل خطا روی امید ابراهیمی با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۸۳: خطای مدیر عبدربه روی بازیکنان ایران باعث شد ساتو ریوجی با کارت دیگری بازیکنان یمن را جریمه کند.

دقیقه ۸۹: علا‌ءالدین مهدی با خطایی که نزدیک محوطه جریمه یمن انجام داد، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۲+۹۰: مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه شوتی غافلگیر کننده را به سمت دروازه یمن شلیک کرد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه و سعود السوادی در برگشت به اشکان دژاگه رسید که ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

Share