آیت الله فلاحتی در شورای اداری رودسر:

ادارات با مردم رفتار اخلاق مدارانه داشته باشند | ایجاد اشتغال مطالبه مردم از مسئولان است

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار آموزش روستائیان در راستای ایجاد اشتغال در منطقه شد و اظهار کرد: استفاده بهینه از آب نیازمند آموزش کشاورزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از مطالبات مردم از مسئولان عنوان کرد و گفت: مدیران به زیرمجموعه های خود توصیه کنند با مردم رفتار کریمانه داشته باشند.

 آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: رودسر از تاریخ سه هزار ساله برخوردار است و در اکتشاف های به عمل آمده، مردم در دوره قبل از اسلام و حتی حضرت ابراهیم(ع) در این منطقه زندگی می کردند.
وی به شکوفایی منطقه رودسر پس از دوره اسلامی اشاره کرد و افزود: سابقه درخشان رودسر در دوره اسلامی و قبل از اسلام نشان دهنده پایداری و پایمردی مردم این منطقه است.
امام جمعه رودسر با بیان اینکه تقدیم ۷۰۰ شهید، ۲ هزار جانباز و وجود مدافعان حرم نشان می دهد رودسر از ویژگی خاصی در استان برخوردار است، تصریح کرد: خدمت به مردم، خدمت به ارزش های اسلامی است و مسئولان در تمام کارها با همدیگر مشارکت داشته و مددکار باشند.
آیت الله فلاحتی، سیل کاکرود را سخت تر از دیگر مناطق گیلان خواند و بیان کرد: در مجموع سیل ها ۵۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده است.
وی بر بازسازی راه روستایی کاکرود تاکید کرد و گفت: مسئولان در اجرای پروژه ها استحکام را مد نظر داشته باشند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه کشاورزان مطالباتی دارند، خاطرنشان کرد: فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی هنوز نهادینه نشده و این امر مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.
آیت الله فلاحتی، توجه به نیاز کشاورزان را سبب جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و مهاجرت به شهرها عنوان کرد و یادآور شد: بیکاری یکی از گلایه های مردم از مسئولان است.
وی ادامه داد: مدیران به زیرمجموعه های خود بسپارند با مردم برخورد اخلاق مدارانه داشته باشند و مشکلات را به طور عاقلانه با جامعه در میان بگذارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار آموزش روستائیان در راستای ایجاد اشتغال در منطقه شد و اظهار کرد: استفاده بهینه از آب نیازمند آموزش کشاورزان است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امیدوارم سد رودسر سریع تر به بهره برداری برسد، تصریح کرد: آب سد رودسر در تامین آب مورد نیاز منطقه تاثیرگذار است.
وی، تشکیل اتاق اندیشه ورز در پیشرفت و تعالی اداره ها را مهم دانست و بیان کرد: اگر به اولویت ها توجه کنند بسیاری از رنج های شهرداری ها کاهش پیدا می کند.
امام جمعه رشت با تاکید بر پیگیری خانه عالم توسط فرمانداری رودسر، خاطرنشان کرد: تمام مشکلات اقتصادی جامعه را دولت به تنهایی نمی تواند برطرف کند و خیّران دوست دارند در حل مشکلات مشارکت داشته باشند.
آیت الله فلاحتی به ایجاد مانع برای سرمایه گذاران توسط برخی از افراد تنگ نظر اشاره کرد و یادآور شد: از سرمایه گذارانی که به دنبال ویرانگری نیستند باید استفاده کرد.

نیاز است نگاه مسئولان گیلان نسبت به رودسر تغییر پیدا کند

امام جمعه رودسر نیز در جلسه مذکور گفت: شهرستان رودسر با ظرفیت های مادی و معنوی که دارد بیش از این می تواند پیشرفت داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین تقی روحانی بیان کرد: به نظر می رسد نگاه مسئولان استانی نسبت به رودسر باید تغییر پیدا کند و امیدوارم با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در این شهرستان شاهد رشد بالنده رودسر باشیم.

فرماندار رودسر نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: رودسر همجوار با استان مازندران و سومین شهرستان بزرگ گیلان است.
علی وارسته، جمعیت شهرستان رودسر را ۱۴۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: اقتصاد رودسر بر پایه روستایی و گردشگری است.
وی با بیان اینکه وقوع دو سیل در یک سال گذشته در رودسر داشتیم، تصریح کرد: راه کاکرود از طرح های در حال برنامه ریزی است و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

Share