کوچکی نژاد: لزوم آشکار شدن دست‌های پیدا و پنهان در امر واردات برنج

کمیته تحقیق و تفحص از نحوه واردات کالا تشکیل می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از نحوه واردات کالا به داخل کشور گفت:‌ دست‌های پیدا و پنهان در امر قاچاق و واردات بی‌رویه کالا منتظر اقدام عملی مجلس باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ طرح تحقیق و تفحص از نحوه واردات کالا به داخل کشور توسط بنده به مجلس ارائه شده است بنابراین تمامی افراد دخیل در حوزه واردات و دست‌های پیدا و پنهان در این امر باید به زودی منتظر اقدام عملی مجلس باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد:‌ طرح پیشنهادی بنده در مورد تحقیق و تفحص از نحوه ورود کالا به داخل کشور هم‌اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است بنابراین بلافاصله پس از اعلام نظر مثبت این کمیسیون تیم تحقیق برای بررسی ابعاد این موضوع تشکیل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در تلاشیم با بحث‌های دقیق و ارائه استدلال‌های قطعی و کاملاً مستند نظر مثبت مجلس را برای تحقیق از فرآیند واردات کالا به داخل کشور که به صورت قانونی و یا غیرقانونی و قاچاقی انجام شده است هر چه سریع‌تر جلب کنیم.

کوچکی‌نژاد بحث واردات کالا را یکی از بلاهای بزرگ کشور دانست و افزود: واردات بی‌رویه و بدون ضابطه انواع کالاها به داخل مرزهای کشور و یا ورود اجناس قاچاق از مبادی غیرقانونی ضربه‌های بسیار مهلک و جبران ناپذیری را بر پیکره اقتصاد و تولید ملی وارد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اتفاقات رخ داده در حوزه واردات کالاها با منطق اقتصاد مقاومتی مطابقت ندارد بیان داشت: باید مشخص شود چگونه،‌ به چه دلیل و توسط چه افرادی زمینه این حجم بزرگ از تخلفات در حوزه ورود کالا آن هم پس از ابلاغ راهبردهای اقتصاد مقاومتی در کشور اتفاق افتاده است.

نماینده مردم رشت در مجلس به موضوع واردات بی‌رویه برنج به کشور و ضرورت بررسی این واقعه تلخ اشاره کرد و ابراز داشت:‌ امسال شاهد بیشترین حجم واردات این محصول استراتژیک به داخل کشور بودیم در حالی‌که انجام این امر چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی تخلفی آشکار است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم آشکار شدن دست‌های پیدا و پنهان در امر واردات برنج را متذکر شد و گفت: افراد دخیل در امر ثبت سفارشات و یا سایر عوامل مرتبط در این زمینه،‌ در حقیقت مولود زد و بندهایی هستند که به صورت سیستمیک و به نفع دلالان اجرایی می‌شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه فضای غیرعادلانه موجود سرمایه‌های دلالان را روز به روز افزایش می‌دهد تصریح کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی به علت وجود این دست از زد و بندها به شدت دچار آسیب و ضرر و زیان می‌شوند در حالی‌که سود اصلی دسترنج آنان نصیب دلالان و واسطه‌ها شده است.

وی طرح شعار حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری و لزوم حرکت به سمت تحقق این هدف ارزشمند را مورد تأکید قرار داد و افزود: امیدواریم در این فرصت باقیمانده از عمر کاری مجلس فعلی بتوانیم در چند حوزه مختلف از جمله واردات کالا به داخل کشور تیم‌های تحقیق و تفحص را تشکیل دهیم.

Share