رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

سازمان برنامه و بودجه با ساخت “مگا هاسپیتال” در رشت موافقت کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ساخت اسکلت برج تحقیقاتی پرفسور سمیعی تا نیمه نخست سال ۹۸ انجام می‌شود گفت: سازمان برنامه و بودجه با ساخت “مگا هاسپیتال” در رشت موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در نخستین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت اظهار داشت: از سال گذشته کارگروه سلول‌های بنیادی در استان گیلان تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه طولانی‌ترین راه‌ها با نخستین قدم شروع می‌شود عنوان داشت: برای افق ۱۰ ساله در دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم است مرجعیت علمی بود تصریح کرد: راه اندازی پیوند کبد در حوزه بالینی یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

یوسف‌زاده چابک با اعلام اینکه هفته گذشته دهمین پیوند کبد در استان گیلان انجام شد تصریح کرد: به زودی پیوند مغز استخوان توسط پزشکان گیلانی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه پیوند قلب و ریه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد خاطرنشان کرد: پایه‌های علوم آینده، بحث سلول‌های بنیادی، بحث ژنتیک، آی تی و مولکول است.

وی با اشاره به اینکه رشته زیست‌فناوری در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شد گفت: از لحاظ تولید مقاله در زمینه سلول‌های بنیادی در منطقه جزو کشورهای برتر هسنیم اما اثرات این مقالات در کشور وجود ندارد.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه در تولیدات حاصل از سلول‌های بنیادی می‌توانیم با دنیا رقابت کنیم خاطرنشان کرد: تکنولوژی نانو نیازمند تجهیزات پیشرفته در زمینه تحقیقاتی است.

وی با اشاره به اینکه نباید به نخستین موفقیت‌ها در زمینه‌های علمی بسنده کنیم افزود: موانع نباید باعث ایجاد یاس و نا امیدی در پژوهشگران شود و به موانع باید به‌عنوان سکوی پرتاب نگاه کرد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران گیلانی نباید فعالیت‌هایشان را با سطح فعالیت‌های داخل کشور مقایسه کنند گفت: پژوهشگران گیلانی باید خودشان را با افرادی مقایسه کنند که در مرزهای دانش و علم حرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه یک طبقه از مجتمع فناوری‌های پزشکی گیلان به علوم نانو و سلول‌های بنیادی اختصاص یافته است عنوان داشت: ایجاد زیرساخت برای فناوری‌های نوین باید پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور تعطیل شده اما ساخت اسکلت برج تحقیقاتی پرفسور سمیعی تا نیمه نخست سال ۹۸ انجام می‌شود گفت: سازمان برنامه و بودجه با ساخت “مگا هاسپیتال” در منطقه لاکان شهر رشت موافقت کرد.

Share