اتصال کریدور شمال جنوب مشروط به اتصال راهآهن رشت به آستارا است
ولی داداشی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اتصال کریدور شمال جنوب را مشروط به اتصال راهآهن رشت به آستارا برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی با بیان اینکه راهآهن رشت قزوین یکی از محورهای اصلی در توسعه صادرات است اظهار کرد: قیمت تمامشده صادرات کالا از شبکه ریلی در مقایسه باقیمت تمامشده ناوگان هوایی و زمینی بسیار مقرونبهصرفه است.
وی با اشاره به اتصال راهآهن رشت قزوین به اروپا و نقش آن در افزایش تراز تجاری ایران افزود: راهآهن رشت قزوین تحولی بزرگ در توسعه صادرات محسوب میشود و یقیناً صادرات ایران علیرغم سهولت، افزایش و شروعی برای ورود سرمایهگذاران و تولیدکنندگان به استان گیلان خواهد شد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار اداره کل راهآهن استان گیلان خاطرنشان کرد: چارت اداره کل راهآهن شمال کشور در گیلان برنامهریزی و ابلاغشده و تنها نواقصی دارد که بهزودی رفع میشود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه منتظر ابلاغ پست سازمانی اداره کل راهآهن شمال کشور در گیلان هستیم خاطرنشان کرد: طی دو ماه فرصتی که تا نهایی شدن راهآهن رشت قزوین باقیمانده امیدواریم اداره کل راهآهن بهصورت کامل در استان با پستهای سازمانی مشخص مستقر شود.
وی با اشاره به اتصال خط ریلی قزوین رشت و لزوم اتصال آن به آستارا تصریح کرد: سیاست دولت اتصال آستارا به آستارا در آذربایجان است و در راستای آن مجلس نیز در قانون برنامه ششم و بودجه سنواتی کمک کرده تا این مهم سریعتر رقم بخورد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تسریع در تملک اراضی در مسیر ریلی رشت آستارا گفت: اراضی که در مسیر خط ریلی آستارا به رشت و بالعکس وجود دارد هنوز تملک اراضی نشده درحالیکه این مبلغ از سوی جمهوری آذربایجان برای سرمایهگذاری در این پروژه تخصیص پیداکرده است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه برای سرمایهگذاری در پروژه راهآهن آستارا به آستارا از سوی آذربایجان ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار تخصیص دادهشده افزود: توسعه شبکه ریلی از آستارا به آستارا موجب توسعه کل کشور خواهد شد و در راستای آن سرمایهگذار خارجی جذبشده است اما نوعی سرمایهگذاری اینکه فاینانس یا بیوتی و یا سایر شیوهها باشد هنوز مشخص نشده است.
داداشی با اشاره به ترمینال بارانداز آستارا به آستارا گفت: این پروژه با سرمایهگذاری نوعی بی او تی در یک قسمت بهصورت ۱۵ و در قسمت دیگر بهصورت ۲۵ ساله واگذارشده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه اتصال کریدور شمال جنوب مشروط به اتصال راهآهن رشت به آستارا است تصریح کرد: اگر تنها یک متر از راهآهن رشت آستارا باقی بماند و متصل نشود این شبکه ریلی هیچ توجیه اقتصادیای ندارد.
دیدگاه