سیلی که گیلان را برد و قلبی که برای شرکت در انتخابات می‌تپد

آغاز فرآیند انتخاب مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان و پایان کار کاظم لطفی

در حالی کاظم لطفی آخرین روزهای حضور خود در شرکت آب منطقه ای گیلان را سپری می کند که نسبت به عملکرد او خصوصا پس از وقوع سیل در گیلان انتقادات بسیاری وارد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با پایان دوره مدیریت کاظم لطفی در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان روند آغاز انتخاب مدیرعامل از سوی وزارتخانه آغاز شده است.

این گزارش حاکی از این است که در راستای راهبرد شایسته گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم، مدیران تابعه این وزراتخانه در استانها از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری شدند و در بازه زمانی دو هفته (از ۵ تا ۱۸ آبانماه ۱۳۹۷)، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز سمت مدیرعاملی آب منطقه ای گیلان می دانستند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری وارد مرحله گزینش شدند.

بر همین اساس تاکنون ۲۵ نفر برای تصدی پست مدیرعاملی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اقدام به ارسال رزومه کردند که ۶ تن از آنها از اعضای هیات مدیره و معاونین فعلی شرکت آب منطقه ای گیلان هستند و همچنین یک نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهد.

همچنین بیشترین تعداد تکمیل‌کنندگان فرم از لحاظ سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال (۷۲ درصد) است. از لحاظ مدرک تحصیلی افراد دارای مدرک کارشناسی (۲۰ درصد) کارشناسی ارشد (۴۸ درصد) و دکتری (۳۲درصد) می‌باشند. از نظر محل خدمت فعلی، ۶۰ درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و ۴۰ درصد دیگر را همکاران سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی شامل می‌شوند.
بر اساس فرآیند طراحی‌شده، غربالگری اولیه انجام گرفته و درخواست‌های غیرقابل‌قبول (با توجه به شرایط احراز ذکر ‌شده در فراخوان) حذف شده‌اند. هم‌چنین کمیته بررسی صلاحیت داوطلبان متشکل از مدیران ارشد ذی‌ربط و خبرگان صنعت برای ارزیابی درخواست‌های قابل‌قبول تشکیل‌شده است.

سیلی که گیلان را برد و قلبی که برای شرکت در انتخابات می‌تپد

در حالی کاظم لطفی آخرین روزهای حضور خود در شرکت آب منطقه ای گیلان را سپری می کند که نسبت به عملکرد او خصوصا پس از وقوع سیل در گیلان انتقادات بسیاری وارد شده است.

گیلانی‌ها امسال در حالی پاییز پربارشی را پیش رو داشته اند که طی دو ماه اخیر وقوع سیلاب، خسارتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان را به شهرستانهای فومن، تالش، رودسر، ماسال، املش و… وارد کرده است.

بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و به مراتب آن وقوع سیل در گیلان یکبار دیگر موضوع بی‌توجهی به عدم ساماندهی رودخانه‌های پرخطر و خروشان استان را بر سر زبانها انداخته است.

رودخانه‌های گیلان طی سالهای اخیر درحالی ساماندهی نشده‌اند که از اهم وظایف محوله شرکت سهامی آب منطقه ‌ی، ساماندهی رودخانه‌ها می باشد. موضوعی که علاوه بر انتقاد معاون استاندار گیلان، فرمانداران شهرستانهای سیل زده استان را نیز در پی داشته است. معاون هماهنگی عمرانی استانداری گیلان طی بازدیدهای خود از شهرستانهای سیل زده ضمن انتقاد از عدم ساماندهی رودخانه های استان طی چند سال اخیر یکی از دلایل تشدید خسارت سیل را بی توجهی شرکت سهامی آب منطقه ای به وضعیت رودخانه‌ها عنوان کرده است.

اگرچه که انتظار می‌رفت کاظم لطفی به عنوان یکی از مدیرانی که زیرمجموعه او نقش مهمی در سیل داشته حضور پررنگتر و بیشتری در صحنه داشته باشد اما مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان حتی زحمت حضور در مناطق سیل زده برخی شهرستانها را نیز به خود ندارد تا شاهد اعتراض برخی فرمانداران نسبت به این رفتار باشیم.

از سوی دیگر با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده، او گوشه چشمی به انتخابات نیز دارد.

از غرب استان گیلان خبر می رسد که کاظم لطفی تاکنون سفرهای متعدد هفتگی به تالش و آستارا داشته است، تاجایی که برگزاری نشست خبری با خبرنگاران در آستارا نیز در همین راستا ارزیابی شده و این گمانه را تقویت می کند که درصورتی که او در پست بالاتری منصوب نشود به طور جدی وارد عرصه خواهد شد.

در پایان امیدواریم از میان کسانی که روزمه ارسال کرده‌اند کسی انتخاب شود که بتواند با درک درست از مهندسی رودخانه و توجه به موضوع مهم ساماندهی رودخانه به وضعیت نابسامان رودخانه‎های گیلان سامان دهد.

Share