سردار جلالی مطرح کرد

تلفن همراه رئیس جمهور شنود می‌شد | ادامه تحریم‌ها به ضرر دلار آمریکا است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ارز رمزها در سیستم مالی و پولی هر کشوری به نوعی کنترل‌گریز هستند اما در بُعد خارجی می‌توانند برای ما فرصت باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار غلامرضا جلالی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: پدافند غیر عامل موضوعی سهل و ممتنع است زیرا همیشه تهدیدات در زندگی ما جاری هستند و از پیچیدگی های زیادی برخوردارند.

او در بخشی از صحبت هایش گفت: طی ۲ ماه گذشته شیب شدیدی را برای رفع اشکال‌ها در حوزه سایبری و سیستم پدافند غیر عامل ایجاد کردیم و در قالب رزمایش این عیب یابی و رفع معایب را پیاده‌سازی می‌کنیم.

رئیس پدافند غیرعامل در خصوص قطعی اینترنت گفت: این موضوع بیشتر از سوی کشورهای بیگانه مطرح شده و تهدیدی برای ملت ایران تلقی شده است.البته نباید توانایی کشورهای غربی همچون آمریکا در راستای محدود سازی دسترسی های ما از فضای جستجوگر گوگل را دست کم گرفت.

سردار جلالی درخصوص ارز رمزها هم افزود: ارز رمزها شمشیر دو لبه ای هستند، ارز رمزها در سیستم مالی و پولی هر کشوری به نوعی کنترل گریز هستند و می توانند اختلالاتی را در حوزه پولی و بانکی کشور ایجاد کنند، اما در بُعد خارجی می تواند برای ما فرصت باشد. ما می توانیم با استفاده از ارز رمزها برخی تحریم‌ها را دور بزنیم و انجام بسیاری از عملیات‌های بانکی را صورت دهیم به این منظور بدنبال ایجاد ارز رمز ملی در داخل کشور هستیم تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنیم.

او در مورد سوئیفت گفت: مشکل عمده ما در این خصوص مرجعیت دلار آمریکاست زیرا آمریکا با اعمال قدرت از طریق پول ملی این کشور می تواند هر گونه اقدام کشورها در زمینه سوئیفت را کنترل کند پس باید وابستگی به دلار را کاهش و ارز دیگری جایگزین آن کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ادامه تحریمهای آمریکایی وضعیت دلار آنها هم ایجاد مشکل خواهد کرد مانند کشتی گیری که حریف را روی پل برده و خودش هم اوضاع نامناسبی دارد.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های ایجاد نرم افزاری همچون سوئیفت را داریم اما بخش مهم داستان ایجاد هماهنگی و توافق با سایر کشورها بر سر استفاده کردن از آن است.

سردار جلالی درباره تولید گوشی‌های غیرقابل شنود برای مسئولین نظام، گفت: پس از شنود اخیری که از تلفن همراه رئیس جمهور روحانی انجام گرفت تصمیم گرفتیم تا گوشی غیر قابل شنودی از طریق تلفن های موجود ایجاد کنیم البته این اتفاق هنوز در دست اقدام است.

او در خصوص تهدیدهای طبیعی اخیر همچون سیل های اخیر استان‌ها شمالی کشور گفت: در این خصوص بخش مدیریت بحران بهتر می تواند اظهار نظر کند اما سازمان پدافند غیرعامل در وزارت کشور با مرکز مدیریت بحران پروژهای مشترکی را در زمینه ایجاد امنیت ملی ترتیب داده است.

Share