فرماندار شهرستان رشت

سراوان، قطار شهری و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اولویتهای رشت هستند

میرشمس مومنی زاده گفت: آنچه امروز در امر زیر ساختی و زیربنایی به ترتیب اولویت باید مورد توجه باشد، قطار شهری و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه کمیته پسماند با بیان این مطلب که هر کدام از ما در مسئولیت هایی که دارم باید تلاش کنیم در دوره مدیریت خودمان اثرات ماندگار برای مردم به جا بگذاریم، گفت: اگر می‌خواهیم در جهت عمران و توسعه شهرستان رشت قدم برداریم، ابتدا باید از همه ظرفیتهای شهرستان استفاده کنیم و بر اساس اولویت حرکت کنیم.

میرشمس مومنی زاده ادامه داد: آنچه امروز در امر زیر ساختی و زیربنایی به ترتیب اولویت باید مورد توجه باشد، قطار شهری و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم در شهرستان رشت که مشکلات زیادی را برای مردم بوجود اورده است سایت زباله سراوان است، گفت: متاسفانه از بیش از ۳۰ سال قبل بحث سایت زباله سروان مطرح بوده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مسئله زباله در استان گیلان به علت محدودیت زمین با مشکل مواجه است، افزود: شهرداری های از امکانات لجستیک و ماشین آلات مناسب در زمینه حمل و نقل و مدیریت زباله بی بهره بودند.

وی افزود: در حال حاضر در سراوان با کوه عظیمی از زباله روبرو هستیم که هم سبب تخریب چهره شهر شده و نیز سبب الودگی سفره های زیرزمینی گردیده است.

مومنی زاده با بیان اینکه در حال حاضر انبوه مگس سبب سلب آسایش مردم آن منطقه شده است، گفت: متاسفانه به کوه زباله در سراوان روز به روز افزده تر میشود و با جدی گرفتن تفکیک از مبدا باید این حجم زباله را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان رشت در مورد سم پاشی منطقه سراوان تاکید کرد و گفت  شهرداری باید شن ریزی را مداوم انجام دهد و برای اینکه بتوانیم موضوع سراوان را به نقطه قابل قبول برسانیم این جلسات هر ۱۵ روز برگزار شود.

مومنی‌زاده با اشاره به اینکه حرکت در روند رفع مشکلات حوزه پسماند در شهرستان رشت نیازمند سرعت بیشتر است، خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان رشت از تمامی توان خود در راستای رفع مشکلات شهری و مقوله ساماندهی سراوان استفاده کرده و آمادگی همکاری همه جانبه را با شهرداری دارد‌.

Share