امام جمعه انزلی:

به تدبیر دولت، انزلی نه فرماندار دارد و نه بخشدار | مهلت دوهفته‌ای برای مزار شهدای گمنام

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه ما در انزلی نه بخشدار و نه فرماندار داریم،‌ تصریح کرد: مگر می شود یک فرماندار در دو شهر مدیریت کند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرمایش امام در خصوص اینکه جنگ برای ما نعمت بود افزود: رهبری نیز از شرایط کنونی با عنوان گنج یاد کردند که خود بسیار قابل تامل است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: آبدیده شدن رزمندگان، سپاهیان، ارتشیان و نظامیان عزیز ما در زمان جنگ، پرورش روحیه از خود گذشتگی، ایثار، استقلال و خودکفایی در تمامی بخش ها را می توان از نعمت های بزرگ این عرصه افتخار آفرین برشمرد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه پیشرفت های نظامی و غیرنظامی برای دشمنان قابل فهم است تاکید کرد: دشمن که بی دلیل دشمنی نمی کند، وقتی می بیند مردم و جوانان این کشور با تلاش روز افزون گام بر می دارند سعی بر بی انگیزه کردن آنها دارد.

حادثه تروریستی اهواز دیگر موضوعی بود که شمس الدین به آن اشاره و ضمن تسلیت به خانواده آنان و آرزوی بهبودی برای مجروحان تصریح کرد: به فرمایش رهبری این همان حرکت بزدلانه ای است که وقتی دشمن قدرت حمله مستقیم ندارد با چنین حرکت هایی سعی بر بر هم زدن نظم عمومی داشته که ان شا الله به زودی پاسخ عبرت آمیزی دریافت می کند.

وی در ادامه سخنان خود تنها راه پیروزی در تمامی عرصه ها را تقوا و توکل بر خدا دانست و افزود: ما در دفاع مقدس ریاست طلبی، خط و خط بازی و جناح بازی نداشتیم و با توکل بر خدا پیروز می شدیم که در شرایط کنونی نیز راه پیروزی تقوا و خدمت صادقانه به مردم است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است که با عوامل داخلی خود بین اقوام و گروها نفاق و اختلاف ایجاد کند گفت: هیچ بعید نیست که اتفاقات اخیر و تشدید اختلاف بین هواداران تیم های فوتبال نیز در راستای اهداف دشمن و مورد بهره بردای آنان قرار گیرد.

شمس الدین با ابراز تعجب از سو مدیریت های درون کشوری نیز خاطر نشان کرد: این برای ما واقعا جای سئوال است، شرایط سخت قابل درک است اما سوء مدیریت هایی که اصلا انتظار نمی رود و بدیهی ترین تصمیمات است چرا باید اتخاذ شود و اگر می شود چرا برخوردی صورت نمی گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوعات شهرستان نیز اشاره و با بیان اینکه بارها کوتاه آمده و ملاحظه برخی مسئولان شهرستانی و استانی را کرده است یاد آور شد: بی توجهی به گلزار شهدای انزلی تا به کی؟ مزار این لاله های خونین یعنی کمتر و کم اهمیت تر از لاله های تالابی است که سالیان سال بلاتکلیف مانده است؟

خطیب جمعه انزلی در ادامه گفت: استاندار قبلی و فعلی آمد، فرماندارها هم آمدند و رفتند، قول دادند، امروز، فردا کردند و بعد از گذشت این همه سال هم هنوز به وعده هایشان عمل نمی کنند که خانواده معظم شهدا و مردم مومن و انقلابی ما درد و دل ها و گلایه هایی دارند.

 در خصوص مزار شهدای گمنام دو هفته زمان می دهم، در غیر این صورت به تکلیفم عمل می کنم!

شمس الدین به عدم تکمیل مزار شهدای گمنام واقع در بلوار قدس نیز اشاره و تاکید کرد: در خصوص مزار شهدای گمنام من به مسئولان شهرستان تنها دو هفته زمان می دهم در غیر این صورت به تکلیفم خود عمل می کنم.

وی همچنین با بیان اینکه گلایه ها بسیار است و اگر تا به حال کمتر سخن گفتم تنها شاید به خاطر جلوگیری از سوء برداشت ها و عدم برداشت های سیاسی است افزود: عالی ترین مقام دولتی یک استان استاندار و در شهرستان فرماندار آن شهر است که به عنوان موتور حرکتی و هماهنگ کننده در بین بخش های مدیریتی و اجرایی استان و شهرستان شناخته می شود که با توجه به این موضوع و حضور ۴ ساله من در انزلی، شاهد تغییر سه فرماندار بودیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مسئولیت فرماندار مانند یک راننده نیست،‌ تاکید کرد: فرماندار باید بومی و یا حداقل برای همین استان باشد، باید کسی باشد که این منطقه را بشناسد و سابقه ی مدیریتی داشته باشد در غیر این صورت می آید و دوری می زنند و کمی شهر را می‌شناسند، انزلی هم که سکوی پرتاب است و بعد می روند جایی دیگر مسئولتی کلان تر می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه ما در انزلی نه بخشدار و نه فرماندار داریم،‌ تصریح کرد: مگر می شود یک فرماندار در دو شهر مدیریت کند؟ شاید برخی ها دارند شیطنت می کند و مبادا به خاطر حوادث فوتبال این نشان از تحقیر مردم عزیز انزلی باشد.

 انزلی یک حامی دولت ندارد که شما از شهری دیگر برایش فرماندار انتخاب می کنید؟

وی در ادامه گفت: من نسبت به شخض آقای فرماندار حرفی ندارم اما الان وقت سرپرست گذاشتن است؟ ایا این مزد شهری است که بالاترین رای را به دولت داده است؟ یعنی یک حامی دولت در این شهر نیست که شما از جاهایی دیگر برایش فرماندار انتخاب می کنید؟ این شرایط مناسبی برای انزلی نیست، جریانات سیاسی که در زمان انتخابات شرق تا غرب شهر را پر می کنند چرا ساکتند؟ مردم همیشه از روی رضایت رای نمی دهند گاهی به خاطر امید آفرینی هاست، امید مردم را با این کارها ناامید نکنید.

“بازیچه کردن سیاسی مردم یک شهر مصداق بی تقوایی است” این جمله ای بود که امام جمعه بندرانزلی خطاب به تمامی سیاستمداران استان و شهرستان مطرح و با تاکید بر آن خاطر نشان کرد: چرا از این خیل عظیم نیروی جان بر کف استفاده نمی کنید؟ باشد از جناح خودتان انتخاب کنید اما چرا از شهرهای دیگر می خواهید بیاورید.

وی در بخش پایانی سخنان خود به روز آتش نشان نیز اشاره و تاکید کرد: من از تمام زحمات آتش نشانان این شهر تقدیر می کنم و اطلاع دارم که چگونه با کمبود ابتدایی ترین تجهیزات در حال نجات آسیب دیدگان هستند اما سئوال من این است که آیا واقعا نمی شود برای آنان وسایل را تهیه کرد؟ این عدم قدرشناسی است و محدود به آن گروه و این گروه هم نمی شود و تا کی آتش نشانان ما باید آسیب های کمبود تجهیزات را با جان خود جبران کنند.

Share