جانشین پلیس راهور گیلان خبرداد

کمربندی تالش ‌‌مسدود شد | آبرفتگی برخی معابر رشت

جانشین پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به مسدود بودن کمربندی تالش به‌علت آبگرفتی گفت:‌ کلیه وسائط نقلیه برای عزیمت به آستارا باید از داخل شهر تالش عبور کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،‌ سرهنگ امیر طالبی اظهار داشت:‌ با توجه با بارش بسیار زیاد باران در نقاط مختلف گیلان از جمله حوزه تالش،‌ کمربندی این شهرستان در حال حاضر مسدود بوده و وسائل نقلیه برای تردد به سمت آستارا باید از داخل شهر تالش عبور کنند.

جانشین پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ در حال حاضر اکثر مناطق استان گیلان با بارش شدید و متناوب باران همراه هستند به طوری‌که طبق گزارشات ارسالی این وضعیت جوی در کلانشهر رشت و دیگر مراکز شهرستان‌ها نیز به همین منوال گزارش می‌شود.

طالبی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر درون شهری استان دور از ذهن نیست تصریح کرد:‌ البته با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان در حال حاضر آب‌گرفتگی محسوسی را در سطح شهرهای استان شاهد نیستیم اما با توجه با شدت و ادامه بارش‌های باران آبگرفتگی معابر محتمل است.

وی وضعیت تردد در معابر شهری استان را روان اعلام کرد و بیان داشت:‌ بر اساس گزارش‌ها کمربندی تالش به علت آب‌گرفتگی کمی دچار مشکل شده و به همین علت فعلاً تردد وسائل نقلیه در آن امکان پذیر نیست بنابراین شهروندان جهت عزیمت به آستارا باید از داخل شهر تالش عبور کنند.

جانشین پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان در تشریح وضعیت معابر شهری کلانشهر رشت نیز تصریح کرد:‌ با توجه به وضعیت خاص معابر درون شهری رشت و بارش شدید باران هم‌اکنون در بسیاری از مناطق آن با آبگرفتگی سطح خیابان‌ها و کندی در عبور و مرور و تردد خودروها هستیم.

طالبی آبگرفتگی در میدان مادر،‌ روبه‌روی بیمارستان قائم و پل یخسازی رشت را شدید اعلام کرد و ابراز داشت:‌ علاوه بر این در خیابان حمیدیان،‌ بلوار شهید انصاری،‌ پارک ملت،‌ میدان فرهنگ،‌ میدان امام حسین و پل رشتیان با آبگرفتی بسیار شدیدی مواجهم که تردد وسائط نقلیه را بسیار کند کرده است.

وی ضمن توصیه به شهروندان کلانشهر رشت و سایر مراکز شهرستان‌های گیلان افزود:‌ از همه شهروندان تقاضا داریم در صورت لازم از تردد با خودروهای شخصی در محدوده معابر شهری تا جایی که امکان دارد خودداری کنند تا شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی در شهر نباشیم.

جانشین پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان رعایت مقررات رانندگی را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ با توجه به بارش باران،‌ لغزنده بودن سطح جاده‌ها و معابر و عدم تسلط کامل به جلو به علت شرایط خاص جوی احتمال خروج وسائط نقلیه از محدوده جاده و واژگونی آن‌ها بسیار زیاد است.

طالبی با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت‌ها در این شرایط جوی ممنوع است عنوان کرد:‌ از همه شهروندان و رانندگان وسائل نقلیه درون شهری انتظار داریم ضمن رعایت مقررات و ایمنی لازم به پلیس و متولیان سایر دستگاه‌های دیگر در جهت برقراری نظم و امنیت و ارائه خدمات لازم کمک کنند.

وی از وقوع ۱۱۴ مورد تصادف خسارتی در ۲۴ ساعت گذشته در سطح معابر استان گیلان خبر داد و گفت:‌ عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی از مهم‌ترین دلایلی است که در این مقطع زمانی و با توجه به شرایط جوی ویژه موجب افزایش آمار تصادفات منجر به خسارت در گیلان شده است.

Share