شرایط به اجرا گذاشتن چک از طریق اداره ثبت چیست؟
اولین قدم برای اقدام از طریق اجرای ثبت تشخیص دایره اجرایی مورد نظر برای اقدام میباشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرسش مخاطب وکیلآنلاین درباره شرایط به اجرا گذاشتن چک از طریق اداره ثبت این است:
سلام. آیا چک را میشه برای اجرا گذاشتن به اداره ثبت برد؟
پاسخ کارشناسان:
چنین امکانی وجود دارد. اولین قدم برای اقدام از طریق اجرای ثبت تشخیص دایره اجرایی مورد نظر برای اقدام میباشد. به موجب ماده ۲۴۵ آیین نامه اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی «درخواست اجرای چک از ثبت محلی که بانک طرف حساب صادر کننده چک در آن محل واقع است، به عمل میآید…» به طور مثال اقدام از طریق اجرای ثبت در شهر تهران برای چکهای صادر شده عهده بانکهای تهران به عمل خواهد آمد.
مدارک لازم برای درخواست اجراء
به موجب قسمت اخیر ماده ۲۴۵ آیین نامه فوق الذکر برای صدور اجراییه در مورد چک باید اوراق ذیل به ثبت محل تسلیم شود:
الف. درخواست نامه چاپی طبق نمونه موجود در ثبت
ب. اصل و فتوکپی چک و برگشتی آن
همچنین برای اقدام از طریق اجرای ثبت مطابقت امضای صادرکننده با نمونه آن در بانک الزامی میباشد.
دیدگاه