بازیگر «دایره مینا» و سریال «دایی‌جان ناپلئون» سکته کرد

سعید کنگرانی درگذشت

مهدی گلستانه که قرار بود سعید کنگرانی در جدیدترین ساخته او برای شبکه نمایش خانگی بازی کند، می‌گوید کنگرانی سالم بود و می‌خواست هفته آینده مقابل دوربین این سریال برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید کنگرانی، بازیگر سرشناس سینمای پیش از انقلاب که بیشتر با آثاری چون «دایره مینا»، «در امتداد شب»، «سرایدار» و سریال «دایی‌جان ناپلئون» شناخته می‌شد، امروز ظهر (جمعه ۲۳شهریور) در بیمارستانی در تهران از دنیا رفت.

مهدی گلستانه، کارگردان سریال «رقص روی شیشه» که سعید کنگرانی قرار بود پس از سال‌ها دوری از سینما و تلویزیون، در آن بازی کند، خبر داد درگذشت سعید کنگرانی را ، همسر این بازیگر تایید کرده است.

سعید کنگرانی در سال ۱۳۶۷ ایران را ترک کرد. یک سال در دبی اقامت گزید و سپس به کالیفرنیا در آمریکا رفت و به مدت ۱۶ سال از ایران و بازیگری حرفه‌ای دور ماند. وی پس از بازگشت به ایران در فیلم سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» ایفای نقش کرد.

او چندی پیش در تئاتری به نام «نیرنگ اورنگ» در تماشاخانه سنگلج به ایفای نقش پرداخته بود.

جزئیات درگذشت سعید کنگرانی

مهدی گلستانه کارگردان مجموعه «رقص روی شیشه» درباره حضور این هنرمند در این سریال به خبرآنلاین گفت: «بازی آقای کنگرانی متاسفانه هنوز در سریال شروع نشده بود و قرار بود ایشان از هفته آینده مقابل دوربین بروند اما با تاثر و تاسف این اتفاق افتاد.»

او ادامه داد: «قرار بود تست گریم و لباس هفته آینده انجام شود و بعد هم ایشان بازی شان را شروع کنند.»

گلستانه درباره سابقه بیماری این بازیگر نیز توضیح داد: «ایشان هیچ بیماری قبلی نداشتند و صحیح و سلامت بودند. در تمام جلسات دورخوانی حضور داشتند  و همه چیز هم به خوبی پیش می‌رفت اما متاسفانه دیروز دچار حمله قلبی شدند و به بیمارستان رفتند. علت فوت‌ ایشان هم سکته قلبی بود».

Share