معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان

گیلان را نه به عنوان معبر بلکه به عنوان مقصد گردشگری تعریف کنیم

جمشیدنژاد با بیان اینکه با ساز و کار مناسب گیلان را نه به عنوان معبر بلکه به عنوان مقصد گردشگری تعریف کنیم، اظهار داشت: همراهی، همکاری و تعامل مستمر مردم با دولت روند توسعه کشور را بهبود خواهد بخشید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در همایش مشارکت اجتماعی سلامت و نشاط در توسعه گردشگری روستایی با بیان اینکه این همایش در حوزه گردشگری برای انتقال تجارب و ارائه راهکاری که به نفع مردم باشد برگزار شده است، گفت: هیچ دولتی و دولتمردی به تنهایی کارایی ندارد مگر آنکه به دنبال ارتباط موثری با مردم باشند.

وی با بیان اینکه دولت در فعالیتهای اجتماعی در کنار مردم و سازمانهای مردم نهاد به نتیجه می‌رسد، افزود: با ساز و کار مناسب گیلان را نه به عنوان معبر بلکه به عنوان مقصد گردشگری تعریف کنیم.

جمشیدنژاد یادآور شد: امروز برای دولت روحانی گردشگری تعریف ویژه ای دارد و همچنین این موضوع برای استاندار گیلان نیز بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نقطه آغازین در گرشگری دهیاران هستند، گفت: امروز بحث بوم گردی بسیار حائز اهمیت است. باید سند توسعه گردشگری داشته باشیم و جایگاه سازمان ها در آن مشخص باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ارتقای سطح زندگی روستائیان با اجرای بوم گردی گفت: شرایطی فراهم گردد تا متقاضیان اجرای طرح‌های گردشگری با سرمایه‌های اندک خود و دریافت تسهیلات امکان ارائه خدمات مناسب به گردشگران را داشته باشند.

جمشیدنژاد افزود: تمام پدیدهای در جهان از یک نقطه کوچک شروع شده است و امیدواریم ما نیز آغازگر یک شروع نو در جهان باشیم اما باید این اراده و اعتماد را بوجود بیاریم و جریان سازی کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری مستمر جشنواره ها در سراسر گیلان، گفت: این گونه برنامه‌ها میتواند شناسنامه‌ای مناسب برای استان در سطح بومی محلی باشد.

افزایش وحدت اجتماعی یکی از ملزومات توسعه گردشگری در جوامع محلی است

در ادامه جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم گسترش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: لازمه تحقق این امر افزایش تعاملات اجتماعی است که سبب افزایش اعتماد اجتماعی می‌شود.

مونا ابروفراخ با بیان اینکه افزایش وحدت اجتماعی یکی از ملزومات توسعه گردشگری در جوامع محلی است، تصریح کرد: احیای فرهنگ بومی محلی استان گیلان سبب توسعه گردشگری اجتماع محور می‌شود.

وی توسعه گردشگری را عاملی برای ایجاد اقتصادی پایدار دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مسائل باید به یک وحدت کلام میان مدیران محلی برسیم تا نتایج خوبی کسب شود.

گردشگری بیشترین نقش را در کاهش هزینه های اجتماعی دارد

در ادامه جلسه رحیم پور مشاور عالی استاندار گیلان با بیان اینکه حوزه گردشگری بیشترین نقش را در کاهش هزینه های اجتماعی دارد، افزود: امروزه در تمام دنیا برنامه بر روی تقویت روحیه افراد جامعه است و اعتقاد بر این است وقتی روحیه افراد در جامعه سالم و شاداب باشد جسمی سالم خواهند داشت.

رحیم پور افزود: گردشگری در بخش روستایی می‌تواند کمک بزرگی در بحث اشتغالزایی داشته باشد و با ایجاد شغل برای روستایی ها جامعه روستایی هیچگاه به دنبال تغییر کاربری نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه جوامع روستایی و تورهای روستایی نقش قابل توجه ای در شکوفایی صنایع دستی دارد، تصریح کرد: گردشگری یعنی رسیدن به لحظات خوش و  باید این زمینه را برای افراد فراهم کنیم و علاوه بر گردشگری زیارتی و سیاحتی، گردشگری سلامت را نیز رونق ببخشیم.

Share