نماینده رودسر و املش در مجلس:

طرح تحول سلامت به بن بست خورده است | جلوگیری از واردات برنج تا ۴ ماه آینده

عباسی منشا وضعیت آشفته و بهم ریخته اقتصاد کشور را نداشتن برنامه راهبردی، نداشتن نیروهای کارآمد، برخورد سیاسی و تبلیغاتی بجای برخورد محتوایی با مشکلات دانست و اظهار کرد: متاسفانه بجای توجه به کارهای نرم افزاری بیشتر به کارهای سخت‌افزاری پرداخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا،  اسدالله عباسی، با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در سال‌های گذشته راهبردی نبوده است و در این راستا میزان نقدینگی در ۵ سال گذشته به ۳ برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: در این فاصله میزان نقدینگی از حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه این نقدینگی گاهی در حوزه مسکن، سکه، ارز و خودرو موجب سرگردانی شد گفت: دولت نتوانست این پول سرگردان را در مسیرهای درست هدایت کند، لذا این وضعیت موجب آشفتگی و اختلال در اقتصاد کشور شد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات شتاب زده، عجولانه و غیرکارشناسی تیم اقتصادی دولت مانند عرضه نرخ ۴۲۰۰ تومان دلار توجیه، پایه و مبنای اقتصادی ندارد گفت: ثبت‌نام سکه و تاراج ذخیره طلا از دیگر تصمیمات نابخردانه و غیرکارشناسی بوده است.

عباسی با بیان اینکه در بخش اشتغال نیز رکود ایجاد شده موجب تعدیل و اخراج نیروها و تعطیل شدن بنگاه‌های اقتصادی شد افزود: دولت بجای پرداخت بدهی‌های خود به شرکت‌های بیمه‌ای، شرکت‌های دولتی را واگذار می‌کرد و از آنجایی که شرکت‌های بیمه‌ای بنگاه‌داری نمی‌دانستند نتیجه آن شد که تولید کاهش در پی آن تعدیل نیروها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بجای تخصصی برخورد کردن با مشکلات سیاسی برخورد شد، گفت: افرادی گماشته شدند که تخصص و تجربه‌شان مسایل اقتصادی نبوده بنابراین این عملکرد موجب ضرر و زیان جامعه در بخش اقتصاد شد.

نداشتن برنامه راهبردی منشا وضعیت بهم ریخته اقتصاد کشور است

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی منشا وضعیت آشفته و بهم ریخته اقتصاد کشور را نداشتن برنامه راهبردی، نداشتن نیروهای کارآمد، برخورد سیاسی و تبلیغاتی بجای برخورد محتوایی با مشکلات دانست و اظهار کرد: متاسفانه بجای توجه به کارهای نرم افزاری بیشتر به کارهای سخت‌افزاری پرداخته شد.

عباسی با اشاره به اقدامات مجلس در برابر گرانی‌های اخیر گفت: مجلس در گام اول با استفاده از وظیفه قانونی خود؛ از رئیس جمهور درخواست کرد تا تغییرات و اصلاحاتی در تیم اقتصادی خود داشته باشد، اما متاسفانه با توجه به زمان گذشته شده تغییر محسوسی دیده نشد و تنها در بانک مرکزی شاهد تغییر بودیم.

وی با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که مجلس حرکتی از سوی دولت در برابر درخواست مجلس ندید، نمایندگان مجلس در مرحله دوم طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کردند و سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی بوده است.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اقدام سه قوه در برابر موسسات مالی، بسیاری از نمایندگان امضا خود را پس گرفتند اما با تشدید اوضاع دوباره تعدادی از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کردند.

عباسی با بیان اینکه برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: اگر مجلس از پاسخ رئیس جمهور قانع نشد در مراحل بعدی موضوع به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

طرح تحول سلامت به بن بست خورده است

وی با اشاره به طرح تحول سلامت اضافه کرد: علی رغم هزینه‌های که برای این طرح اختصاص یافته بوده طرح تحول سلامت به بن بست خورده است زیرا هم اکنون دربسیاری از مناطق محروم و کم برخوردار با معظلات سلامت روبرو هستیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت بجای توجه به مراکز کم برخوردار به مراکز استان‌ها و برخودار توجه شده است، گفت: بجای توسعه زیرساخت‌ها به حقوق، مزایا و افزایش درآمد پزشکان متخصص و جراح در این طرح توجه شده است.

عباسی تاکید کرد: اقدامات انجام شده در حوزه طرح تحول سلامت با اهداف از پیش تعیین شده این طرح تطبیق ندارد.

نیازمند اقدامات موثر دولت در شرایط فعلی هستیم

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمند اقدامات موثر دولت در خصوص رفع معضلات بیکاری، تثبیت نرخ ارز، قیمت طلا و نوسات موجود در بازار هستیم گفت: بخش زیادی از مشکلات پدیده آمده مربوط به رفتار مدیریتی مدیران و دستگاه‌های نظارتی است که در این زمینه عملکرد خوبی نداشتند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از بازاریان، کسبه و تجار منصف این شرایط آشفته را قبول ندارند و این وضعیت به نفع مردم و عموم نیست بلکه تنها عده‌ای از سودجویان و قاچاقچیان کالا و ارز از این طریق سود می‌برند.

عباسی با تاکید بر حفظ انسجام گفت: در زمان حاضر و علی رغم مشکلات اقتصادی نباید مشکلات را بر دوش یکدیگر گذاشت بلکه باید با انسجام و براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کرد و تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگرفت.

جبهه‌‌گیری‌ها در گیلان ملی نیست

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی نیازمند مدیریت بحران هستیم، افزود: متاسفانه با بجران مدیریت مواجه هستیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد بر اینکه در گیلان با خط کش و عینک سیاسی به موضاعات نگاه می‌شود، گفت: جبهه‌‌گیری‌ها در استان ملی نیست و انتظارمان از مسئولین استانی این است که با عبور از این موضوعات ضمن حفظ انسجام زمینه نشاط، آرامش، رشد و بالندگی مردم را فراهم کنند.

جلوگیری از واردات برنج تا ۴ ماه آینده

عباسی در ادامه با اشاره به فصل برداشت برنج در استان، گفت: نگرانی کشاورزان در حال حاضر واردات برنج است و درخواست مجمع نمایندگان گیلان از مسئولین مربوط جلوگیری از واردات برنج تا ۴ ماه آینده است، تا برنج تولید داخل با قیمت و کیفیت مناسب به بازار عرضه شود.

وی بر لزوم برند سازی برنج در گیلان تاکید کرد و افزود: عرضه برنج بصورت فله‌ای آسیب‌های را مانند سود دلالان و عدم توزیع برنج با کیفیت به همراه دارد.

وی قیمت توافقی برنج را حدود ۱۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از ارقام برنج با این قیمت توافقی قابل قبول نیست، زیرا این قیمت با هزینه‌های تولید متناسب نیست.

عباسی به مشکلات حوزه چای اشاره و خاطرنشان کرد: اختلاط چای داخلی با چای خارجی بهترین راه حل نجات مشکلات چای است.

وی با اشاره به عدم افزایش قیمت چای گفت: افزایش نسبی قیمت چای با هزینه‌های تولید متناسب نیست.

Share