سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خبرداد:

بیش از ۱۸ هزار نفر جذب دستگاه های اجرایی می شوند

مشاورعالی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۱۸ هزار و ۲۱۰ نفر توسط ۹ دستگاه متقاضی پس از طی دیگر مراحل آزمون از جمله گزینش، جذب خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حسین توکلی افزود: نتایج پنجمین آزمون متمرکز استخدامی دستگاه های اجرایی کشور هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی افزود: کارنامه نتایج آزمون داوطلبان پنجمین استخدامی مشترک دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ به همراه اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی درخصوص اعلام فهرست چند برابر ظرفیت دستگاه ها، به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام و طی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.
وی افزود: برای کلیه داوطلبان حاضر در آزمون حسب مورد براساس اولین انتخاب کارنامه آزمون صادر شده است و داوطلبان ضرورت دارد براساس موارد مندرج در اطلاعیه ای که به همراه کارنامه آنان بر روی سایت سازمان قرار گرفته اقدام کنند.
توکلی گفت: در پنجمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب برای ۹ دستگاه اجرایی ثبت نام کردند که ۳۶۶ هزار و ۱۷۰ داوطلب در جلسه آزمون حاضر شده و با توجه به اینکه ظرفیت جذب و یا پذیرش ۱۸ هزار و ۲۱۰ نفر بوده است تعداد ۲۷ هزار و ۴۴۰ نفر به عنوان معرفی شدگان چند برابر دستگاه های اجرایی برای شرکت در سایر مراحل گزینش معرفی شده اند.
پنجمین آزمون استخدامی صبح روز جمعه ۱۵ تیرماه ۹۷ با حضور ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ نفر برگزار شد که از این تعداد، ۲۶۸ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر مرد و در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار شد.
دستگاه های متقاضی برای پنجمین آزمون استخدامی شامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

Share