محمودی: خبرنگاران زبان گویای ملت هستند

اولین خبرنگار در کشور و استان گیلان به روایت فرماندار املش

فرماندار املش در جلسه تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید جمهوری اسلامی در افغانستان گفت: خبرنگاران زبان گویای ملت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار املش در جلسه تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید جمهوری اسلامی در افغانستان گفت: خبرنگاران زبان گویای ملت هستند.

محمودی گفت: روزنامه نگاران باید بدون اتکا به قدرت های حاکم سخن برانند و از نقد و انتقاد کردن نهراسند زیرا مدیران و حاکمان جامعه باید صدای نقد خبرنگاران بعنوان رکن چهارم دموکراسی را بشنوند و بدان عمل نمایند. روزنامه نگاران باید تلاش کنند با راستی آزمایی و با فطرتی پاک و با سرشتی مطمئن  و به دور از آلایندگی فکری به بیان نکته نظراتی بپردازند که آن موضوع بتوانند راهبردی برای ما مسئولان باشد.

محمودی با بیان اینکه هریک از مسئولان شهرستان املش بایستی به بیان سیاستها، دیدگاها و رویکردهای اجرایی دولت در زمینه استیفای حقوق شهروندی مردم بپردازند افزود: روزنامه نگاران تنها قشری هستند که میتوانند از مصادیق بارز و صادقی باشند که استیفای حقوق شهروندی نمایند اگر مسئولی این شجاعت، درایت، فتوت و این جوانمردی اجرایی را نداشته باشد این وظیفه روزنامه نگاران است که به سراغ آن مسئول بروند. مسئول وظیفه دارد اگر امروز فرصت ندارد ظرف مدت ۴۸ ساعت بستر مناسبی را  جهت پاسخ گویی به روزنامه نگاران و خبرنگاران فراهم نماید و آنان را با رویی خوش بپذیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان گفت: هیچ مسئولی نباید از هرگونه سوال روزنامه نگار و خبرنگار گریزان باشد. بنابراین مامفتخر هستیم در دولت تدبیر و امید هر سوالی را از مسئولان شهرستان بپرسید زیرا امیرالمونین (علیه السلام) در ۱۴۰۰ قبل در مسجد کوفه بالای منبر مظهر پاسخگویی به رونامه نگاران به اصطلاح امروزی بود.

ایشان در کنار صحابه بودند و فرمودند: (سلونی قبل ان تفقدونی) یعنی از من هرچه می‌خواهید بپرسید قبل از اینکه من از دنیا بروم ایشان مظهر استقلال اندیشی و مظهر و کانون  تضارب آراء و اندیشه ها بود نهج البلاغه حضرت امیرالمونین نیز بهترین کتاب برای تبین سیاست های حاکم اسلامی است. اولین خبرنگار در کشور و استان گیلان شخصی بود بنام میرزا صالح شیرازی که توسط عباس میرزا ولیعهد وقت به یکی از کشورهای اروپایی فرستاده شد برای مطالعه و تحصیل و کسب تجارب روزنامه نگاری و اولین روزنامه ای که درگیلان منتشر شد روزنامه خیرالکلام قَلّ و دَلّ بنام افصح المتکلمین بود.

وی در خصوص مشکلات حرفه روزنامه و خبرنگاری هم گفت: روزنامه و خبرنگاری نگاری کاری بسیار سخت و صعب است. شماها بعنوان رکن چهارم دموکراسی باید شفاف سخن بگویید و سخنان شما نباید آلایندگی داشته باشد چون بناست شما در حد اوسط قرار بگیرید زیرا بهترین راه، راه اوسط است. مشکلات خبرنگاران و اهل قلم باید با بررسی های دقیق مورد کارشناسی و قرار گیرد.و در جهت رفع مشکلات این قشر کوشا باشیم.

فرماندار املش در خصوص پروژه های افتتاحی هفته دولت نیز گفت : ۱۱۲ پروژه عمرانی شهرستان در حوزه های کشاورزی، آسفالت راه روستایی اعم از طرح هادی و پروژه های مرتبط با مسکن و شهرسازی برق رسانی وگازرسانی به روستاها تقویت آب و برق روستاها در حوزه درمان و بهداشت از مهمترین پروژه هایی است که در ایام هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع ملی، استانی و ترکیب بخش خصوص در تعامل با دولت در قالب همین پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

سرآمد پروژه هایی که با حضور مسئولان استانی خصوصاً استاندار محترم جناب آقای دکتر سالاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت از این ۱۱۲ پروژه ۶ عنوان از این پروژه ها در حوزه های آسفالت، گازرسانی به ۴ روستای ییلاقی شیه مربو لرود و ملکوت در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت سایر روستاهای فاقد گاز هم که حدود ۱۳ روستا میباشد با حدود ۱۲ میلیارد تومان از منابع ملی است که قول میدهیم به مردم زحمت کش املش بویژه مناطق صعب العبور، شهرستان املش در پایان سال ۱۳۹۷ با همت همه مسئولان ذی مدخل از معدود شهرستان های سبز اعلام خواهد شد.این نشان از تلاش و سیاست های مدبرانه دولت تدبیروامید است علی رغم همه تنگناها و مضایق مباحث معیشتی و رفاهی در حوزه های مختلف مورد پیگیری همه مسئولان و دولتمردان است.

گفتنی است در حوزه گازرسانی حدود ۳۵۰۰ خانوار از نعمت گاز بهرمند خواهند شد.

Share