فرماندار شفت خبرداد

اتمام فاز نخست پروژه جمع آوری فاضلاب امامزاده ابراهیم | موافقت اصولی برای ساخت ۲۰۰ واحد بوم‌گردی

محسنی با بیان اینکه اجرای فاز نخست پروژه جمع آوری فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم به اتمام رسیده است افزود: طرح مطالعاتی ساماندهی فاصلاب شهری در شفت و احمدسرگوراب در مراحل نهایی است و راه را برای اجرای آن در سال های آتی هموار خواهد نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی در آیین تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل نیست بلکه حاصل تعهد به جامعه و ثمره عشق است افزود: همواره از انعکاس مطالبات مردمی در رسانه ها استقبال می نمایم.

وی با بیان اینکه هیچ مسوولی نباید خود را مبرا از نقادی بداند و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهد افزود: نقد عملکردها سبب پیشرفت در جامعه می شود اما از سوی دیگر نباید در بیان مطالب از دایره انصاف خارج شد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه اقبال مردم به رسانه ها به میزان شفافیت و تعهد آن مجموعه بستگی دارد اظهار کرد: اعتماد سازی نیازمند استمرار در رعایت اخلاق رسانه ای است.

محسنی با بیان اینکه افزایش سطح مطالبه گری باید با توانمندی و اختیارات قانونی مدیران تناسب داشته باشد افزود : توجه به منافع ملی باید در سرلوحه کار خبرنگاران دلسوز قرار گیرد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملکردهای دولت همان عملکردهای نظام جمهوری اسلامی است افزود: شهرستان شفت ظرفیت های ویژه ای در گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد و توسعه زیرساخت های یکی از اولویت ها در این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهداشت آب شرب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان شفت در دو سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است افزود: اجرایی شدن طرح آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب(پروژه غرب نزدیک)، پایداری تامین آب در امامزاده اسحاق، اجرای آبرسانی به روستاهای نهزم، سالک معلم، صیقلان، مژهه و شهرک کادوس و پیگیری طرح آبرسانی به ۵۴ روستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ز اقدامات دولت در ارتقای سلامت آب شرب در این شهرستان است و در هفته دولت ۱۵ پروژه آبرسانی آماده بهره برداری می شود.

محسنی در ادامه با بیان اینکه اجرای فاز نخست پروژه جمع آوری فاضلاب روستای امامزاده ابراهیم به اتمام رسیده است افزود: طرح  مطالعاتی ساماندهی فاصلاب شهری در شفت و احمدسرگوراب در مراحل نهایی است و راه را برای اجرای آن در سال های آتی هموار خواهد نمود.

فرماندار شفت پایداری مشاغل را از اولویت های دولت دکتر روحانی در سال های گذشته برشمرد و افزود: در  سال ۹۶ از مجموع ۲۱ میلیارد تومان  اعتبارات رونق تولید بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان توسط واحد های تولیدی جذب شد و برای ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار ابلاغی در بخش روستایی و عشایری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شده است که مراحل حذب و پرداخت آن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه شفت ظرفیت ویژه ای در طبیعت و گردشگری دارد و طبق برنامه باید ۳۶۰ واحد بوم گردی در این شهرستان احداث شود افزود: موافقت اصولی برای ساخت ۲۰۰ واحد بوم گردی در شهرستان دریافت شده است و ۵ طرح (پرونده) نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه  بهسازی و تعریض محور ملاسرا یکی از مطالبات به حق مردم این شهرستان در سال های متمادی بود افزود: عملیات عمرانی ۱.۵ کیلومتر از مسیر مذکور به اتمام رسیده است و قطعه دوم به طول ۹ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده است و اجرای آن در حال انجام است.

محسنی با برشمردن ظرفیت های شفت در تولید برنج، چای، گوشت سفید و قرمز، ماهیان گرم آبی و سردآبی، پیله ابریشم، عسل و … افزود: ۳۴۰ هکتار از شالیزاهای شهرستان شفت در سال ۹۶ تجهیز و نوسازی شد.

گفتنی است در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس و هدیه  از زحمات خبرنگاران در یک سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

Share