آیت‌الله فلاحتی:

تاسیس ۱۰ مرکز شیعه شناسی توسط دشمن | شهدای مدافع حرم سفیران غریب ایران هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدای مدافع حرم و سیره آن‌ها افزود: دشمن ۴۰ سال انقلاب را بررسی کرد تا راهی برای ضربه زدن به آن پیدا کند و امروز به دنبال تخریب عقاید جوانان ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم حسینعلی پورابراهیمی در گلزار شهدا رشت اظهار داشت: ما هرچقدر هم از این شهدا بگوییم حقشان ادا نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان شهدای مدافع حرم را سفیران غریب جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: اگر این شهدا نبودند معلوم نبود کشور ما به چه شرایطی مواجه می‌شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تکریم مقام معظم رهبری از شهدا مدافع حرم تصریح کرد: ایشان به عمق اهداف شهدای مدافع حرم پی بردند و می‌دانند که این شهدا چه کار بزرگی برای اسلام و ایران انجام دادند.

امام جمعه رشت با اشاره به موقعیت استراتژیک و ژئوپولتیک منطقه سوریه و لزوم حضور جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه گفت: امروز دشمن در این منطقه سرمایه‌گذاری بسیاری برای ضربه زدن به ایران کرده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط کشورهای استکباری در راستای ضربه زدن به انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشور لبنان و حزب‌الله پیشانی مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان و نوجوانان با شهدای مدافع حرم و سیره آن‌ها افزود: دشمن ۴۰ سال انقلاب را بررسی کرد تا راهی برای ضربه زدن به آن پیدا کند و امروز به دنبال تخریب عقاید جوانان ما است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاسیس ۱۰ مرکز شیعه شناسی توسط دشمنان تشییع در کشور انگلیس خاطرنشان کرد: وظیفه این مراکز بررسی عقاید شیعه و ترسیم راهکار مقابله با آن است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه امروز دشمن به قدرت جوانان شیعه پی برده است اظهار داشت: مذهب تشیع دارای مفاهیم بسیار عمیقی است و به گفته بسیاری از علما عمیق‌ترین علوم در اختیار شیعیان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از غیرمسلمانان اگر علوم و عقاید شیعه را مطالعه کنند شیعه می‌شوند عنوان داشت: عربستان در سال‌های گذشته چند نفر از اساتید دانشگاه “الازهر مصر” را فراخواند تا کتب شیعه را نقد کنند اما این کار به ضرر خودشان و سبب شیعه شدن یکی از آن اساتید شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: امروز اگر جاهلان و قدرت‌های سلطه تعصب را کنار بگذارند و درباره معارف اسلامی تحقیق کنند قطعا جذب اسلام شده و به آن گرایش پیدا می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه امروز برخی افراد در جهان معتقدند که حذف آیات جهاد از کتب درسی سبب می‌شود تا وهابیان دست از وحشی‌گری بردارند افزود: به این افراد باید بگوییم که بیچاره‌ها این اندیشه شما بسیار نابخردانه است زیرا این آیات کلام خداوند است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز مستکبران می‌دانند که شیعیان به دنبال کشتار نیستند و با تعقل و منطق زندگی می‌کنند ابراز داشت: یکی از دستاوردهای پلشت اندیشکده‌های شیعه‌شناسی آن‌ها این است که می‌خواهند با تفکر شیعه مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه شیعیان حاضر هستند جانشان را فدا کنند اما زیر بار ظلم و ستم نروند خاطرنشان کرد: شیعیان از امام حسین(ع) آموخته‌اند که مرگ سرخ بهتر و شیرین‌تر از زندگی ننگین تحت حکومت ظالمان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه شهدایی مانند “شهید پورابراهیمی” دیگر متعلق به خانوادشان نبوده بلکه متعلق به جهان اسلام هستند افزود: من خاک پای شما زائران شهدا را سرمه چشمانم می‌کنم.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به جوانان و نوجوانان با بیان اینکه امروز ایمان و باور مردم به آرمان‌های امام راحل سبب ماندگاری انقلاب اسلامی شده است اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا مردم و جوانان را از اهداف انقلاب دور کند.

امام جمعه رشت خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که انقلاب و رهبری هستند مردم پای آرمان‌هایشان می‌مانند و در این مسیر با صلابت گام برداشته و سستی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت ایمان جوانان خاطرنشان کرد: اینکه امروز می‌بینیم پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی همچنان پابرجا مانده به دلیل ایمان و باور مردم به اسلام و اهداف انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مقاومت و تقویت صبر و استقامت را از نتایج روزه‌داری دانست و عنوان داشت: امروز انقلاب اسلامی به برکت استقاومت و پایداری مردم به نوری امیدی برای سایر ملت ها تبدیل شده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به مقاومت جوانان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پایداری انقلاب، صادر صدن فرهنگ انقلاب به جهان و حفظ تمامیت ارضی کشور نتیجه این مقاومت بود.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که هرچقدر از عمر انقلاب می‌گذر هجمه دشمنان بیشتر و گسترده‌تر می‌شود و به فرموده مقام معظم رهبری این امر نتیجه پیشرفت عظیم جمهوری اسلامی است.

وی ایمان و استقامت را دو عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی هنوز به اهداف اصلی خود نرسیده و پایمردی مردم انقلاب را به مقصد اصلی می‌رساند.

Share