در سی و هفتمین جلسه شورای شهر بندر انزلی مطرح شد:

به دنبال توسعه شهر انزلی با حمایت منطقه آزاد هستیم | خواهشا نام انزلی را از تابلوی منطقه آزاد حذف کنید!

جعفری با اشاره به اینکه اگر انزلی دروازه اروپا لقب گرفت به خاطر اداره بندر بوده است تصریح کرد: اگر انزلی به منطقه آزاد انزلی الحاق نمی شود خواهشا نام انزلی را از تابلوی منطقه آزاد حذف کنید، این منطقه یک فرصت است که ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سی و هفتمین جلسه شورای شهر بندر انزلی با حضور معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

امیر احمدی‌فرد، رئیس شورای شهر بندر انزلی با اشاره به رونق کسب و کار با بهره گیری از مزایا و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مناطق آزاد ایجاد شد که با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود تکنولوژی و دانش نو بازار کشور را رونق دهد و با افزایش صادرات در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.

احمدی‌فرد با بیان اینکه با توجه به دیدگاه ها و توانمندی های مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، تحول خوبی را در این منطقه شاهد بودیم خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۹۰۰ غرفه در منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند.

بیش از ۲ هزار جوان انزلیچی در منطقه آزاد کار می‌کنند | با رشد منطقه آزاد، شهر انزلی دچار رکود شده است

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی به مقصد سفر و قطب گردشگری تبدیل شده است تصریح کرد: بیش از ۲ هزار جوان شهرمان در منطقه آزاد انزلی کار می کنند و از مزایای این منطقه بهره می‌برند و مسولین شهرستان می توانند با بهره گیری از مزایا منطقه آزاد انزلی در پیشرفت و تکمیل پروژه ها بهره ببرند.

این عضو شورا با بیان اینکه رونق بازار منطقه آزاد انزلی موجب رکود و چالش‌هایی را برای شهر انزلی شد، گفت: می بینیم که با رشد منطقه آزاد شهر انزلی دچار رکود شده است و این در حالی است که انزلی به جز بازارهای سنتی دارای سه بازار بزرگ دیگر بوده که با وجود منطقه آزاد طی هر چالشی دچار مشکل می شوند.

به دنبال توسعه شهر انزلی با حمایت منطقه آزاد هستیم | یک صندلی از هیئت مدیره باشگاه ملوان به منطقه آزاد سپرده می‌شود

احمدی‌فرد با بیان اینکه در شورای پنجم به دنبال پیوند شهر و منطقه آزاد همچنین توسعه شهر با حمایت منطقه آزاد انزلی هستیم عنوان کرد: در این شورا به دنبال این هستیم که شهر انزلی را به منطقه آزاد الحاق کنیم یا حداقل مناطقی از این شهر را در محدوده منطقه آزاد داشته باشیم و همچنین اصناف و بازاریان ما نیز از معافیت مالیاتی برخوردار شوند که در جلسات گوناگونی که با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برگزار کردیم، ایشان قول مساعد دادند که از هر موردی که بر اساس قانون باشد حمایت می کند.

رئیس شورا شهر بندر انزلی در پایان با تشکر از مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از باشگاه فرهنگی و ورزشی ملوان بندرانزلی بیان داشت: با توجه به کمک مالی که منطقه آزاد انزلی به باشگاه پرداخت کرد و وعده های مساعدت مالی این منطقه می توان یک صندلی از هیئت مدیره را به منطقه آزاد سپرد و امیدوارم که این امر محقق شود.

بسیاری از مشکلات ما با مدیران شهری است نه مدیران منطقه آزاد | استاندار گیلان به جسله شورا دعوت شود

شعبان جعفری نایب رئیس شورا شهر با بیان اینکه بسیاری مشکل امروز ما با برخی مدیران شهری بوده و نه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: از رییس شورا می‌خواهم که از استاندار دعوت کنند و اگر ایشان به شورا نمی آیند، خود مردم به استانداری بروند و خواسته های خویش را پیگیری کنند.

انتقاد از فرماندار شهرستان انزلی | تا چه زمانی باید مشکلات را از مردم پنهان کنیم؟

وی با انتقاد از فرماندار شهرستان بندر انزلی از عدم حضور در جلسه شورا و مراسم تجلیل از نخبگان و مدال آوران افزود: نماینده عالی دولت در شهرستان به این جلسه اعتقاد ندارند و دو بار ایشان دعوت کردیم ولی ایشان حضور پیدا نکردند.

این عضو شورا با بیان اینکه میز برای افراد نمی ماند خاطرنشان کرد: تا چه زمانی سیاسی کاری و تا چه زمانی باید مشکلات را از مردم پنهان کنیم، با اینکه استاندار در شورا اداری حضور پیدا کردند و نگاه ویژه ایشان را به شهرستان و گردشگری دیدم ولی این نگاه و عزم را در برخی مدیران شهری ندیدم.

خواهشا نام انزلی را از تابلوی منطقه آزاد حذف کنید!

جعفری با اشاره به اینکه اگر انزلی دروازه اروپا لقب گرفت به خاطر اداره بندر بوده است تصریح کرد: اگر انزلی به منطقه آزاد انزلی الحاق نمی شود خواهشا نام انزلی را از تابلوی منطقه آزاد حذف کنید، این منطقه یک فرصت است که ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

نایب رییس شورا بیان داشت: از سخنگوی شورا می خواهم نشستی با اصحاب رسانه داشته باشند و به مردم صادقانه بگوییم که چه کسانی مانع توسعه شهر هستند، امروز منطقه آزاد انزلی از ظرفیت شهرستان در حال استفاده است و شهرستان از ظرفیت منطقه آزاد استفاده نمی کند اما از تعامل مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با شورا و ارسال معاونین خود در پیشبرد اهداف را تشکر می کنم.

قانون فعلی اجازه معافیت مالیاتی به بازاریان انزلی را نمی دهد

وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در این جلسه با اشاره به توسعه و رشد منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: فقط توسعه یک منطقه را نمی ببینیم.

وی با بیان اینکه درخواست ها و صحبت های مردم شهرستان حائز اهمیت است افزود: همه نهادها و مسئولین باید همگرایی داشته باشند و ما به خرد جمعی اعتقاد داریم.

طالب پور با بیان اینکه شانس با ما یار بود که مدیر عامل و هیئت مدیره‌ای انتخاب شد که تجارب ارزشمندی از دیگر مناطق آزاد داشتند خاطرنشان کرد: قانون فعلی اجازه معافیت مالیاتی به بازاریان انزلی را نمی دهد ولی پیشنهاد می کنم از طریق نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری کنید.

وی با بیان اینکه برخی میگویند مناطق آزاد فقط واردات دارند را نادرست دانست و یادآور شد: در سال گذشته ۶۲ میلیون دلار صادرات داشتیم و  ۳ هزار نفر در دو شهرک صنعتی در حال کار هستند و شهرک صنعتی سوم را در دستور احداث داریم و می توانیم وعده دهیم که حداقل ۵۰ درصد جذب نیرو بومی باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه هر فعالیتی در منطقه آزاد صورت گرفته وظیفه بوده است افزود: در منطقه آزاد انزلی ۱۷ هزار نفر شاغل هستند و برای جذب نیرو در حال ساماندهی بانک اطلاعاتی هستیم که بتوانیم به کارفرمایان، نیرو معرفی کنیم.

طالب پور با اشاره به حمایت منطقه آزاد انزلی از اصناف شهرستان عنوان داشت: غرفه هایی که در منطقه آزاد انزلی داریم به منظور حمایت از کالاهای ایرانی است و به بازاریان شهرستان که از اصناف انزلی معرفی بشوند، جهت بهره برداری قرار می دهد.

وی با اشاره به همکاری ها و فعالیت های مشترک فرهنگی فی مابین شهرداری بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در برگزاری جشن ها و بررسی احداث خانه فرهنگ می توانیم با شهرداری بندر انزلی همکاری کنیم.

Share