جمشیدنژاد خبر داد:

انتقال دستگاه‌های تولید سیگارت دخانیات گیلان به زنجان متوقف شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از توقف انتقال دستگاه های تولید سیگارت دخانیات گیلان به زنجان خبر داد و افزود: به دنبال درخواست انتقال این دستگاه ها، این موضوع در کمیسیون کارگری مطرح شد که باتوجه به این که گزارشاتی که ارائه شده بود دلایل انتقال از نظر کمیسیون کافی نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از توقف انتقال دستگاه های تولید سیگارت دخانیات گیلان به زنجان خبر داد.

به دنبال انتشار خبر انتقال دستگاه های تولید سیگارت به استان زنجان، علی اصغر جمشیدنژاد ابراز داشت: به دنبال درخواست انتقال این دستگاه ها، این موضوع در کمیسیون کارگری مطرح شد که  باتوجه به این که گزارشاتی که ارائه شده بود دلایل انتقال از نظر کمیسیون کافی نبود و فعلا انتقال این دستگاه ها متوقف شده است و  بعد از ارائه گزارش تصمیم گیری لازم خواهد می شود.

وی در ادامه افزود: بخشی از این واحد تولیدی متعلق به شرکت ژاپنی است و آن ها شعبه ای را در ابهر زنجان ایجاد کردند که البته طرف ایرانی با آن ها مشارکت دارند. با این حال انتقال این دستگاه ها با ایراداتی همراه است که باید رفع شود.

جمشیدنژاد خاطرنشان کرد: دو موضوع در این مساله برای ما دارای اهمیت است.  یکی این که اگر دستگاه ها انتقال پیدا کند و تعداد کارگران کاهش پیدا کند از نظر ما جای ایراد است و باید  هم در مورد حفظ کارگران و عدم تعدیل آن تضمین لازم داده شود. دومین مساله نیز این است در موردکیفیت محصولی که بعد از خروج دستگاه‌ها تولید می شود نیز باید تضمین لازم داده شود. یعنی مثلا این گونه نباشد که تولید سیگار مارلبورو را به جای دیگر منتقل  کنند و اینجا به تولید سیگار دیگری بپردازند. اگر این تعهد داده شود انتقال دستگاه ها اشکالی نخواهد داشت که در این رابطه بنا بر اساس اظهارات مدیریت دخانیات گیلان ۴۰ نفر بر تعداد کارگران موجود اضافه خواهد شد و دستگاه های جدید نیز ایجاد می شود و همچنین تولید سیگار مارلبورو ادامه خواهد داشت.

وی در مورد شنیده ها از احتمال تعدیل نیرو دخانیات گیلان نیز گفت: اکنون چهارصد و خرده‌ای کارگر در این مجتمع کار می کنند. ما در زمینه حفظ آن ها  از آقای عیدیان مدیریت مجتمع  یادداشت گرفتیم که ظرفیت کارگری دچار تغییر نشود و یا حتی مثبت شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان در پاسخ به این سوال که چگونه با انتقال دستگاه های فعلی امکان افزایش تعداد کارگران وجود دارد خاطرنشان کرد: در مجتمع دخانیات دستگاه های جدید خریداری شدند و دستگاه های جدیدی نیز قرار است نصب شود. برای ما افزایش ظرفیت کارگری و تولید محصول مهم است وگرنه کاری به فعالیت توسعه‌ای آن ها نداریم. دستگاه های جدید در این مجتمع راه اندازی شده و در آینده نیز نصب خواهد شد و در این صورت ما به نتیجه خواهیم رسید.

Share