از ۱۹ الی ۲۴ اردیبهشت ماه؛

نمایش «هنر» در بندر انزلی به روی صحنه می‌رود

نمایش «هنر» به کارگردانی شیرین سامی از روز چهارشنبه ۱۹ الی ۲۴ اردیبهشت ماه در بندر انزلی به روی صحنه می‌رود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شیرین سامی، کارگردان نمایش «هنر» در خصوص اجرای این نمایش در بندر انزلی به خبرنگار دیارمیرزا گفت: نمایش «هنر» نوشته یاسمینا رضا که متولد فرانسه ولی مادر مجاری و پدر ایرانی می باشد و دلیل انتخاب این متن بخاطر آشناییت نویسنده با فرهنگ ایرانی و محبوبیت در بین مردم ایران است.

سامی با اشاره به اینکه این نمایش نامه حدودا ۱۵ سال پیش در ایران ترجمه و جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تمام متن های یاسمینا رضا بر اساس روابط انسانی می باشد و چون روابط انسانی هیچ کدام تاریخ انقضا ندارد همیشه برای مردم جالب بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این نمایش سه دوست با یکدیگر سر مسائلی اختلاف سلیقه دارند، تصریح کرد: از دوستی این سه فرد بالغ به پانزده سال می‌گذرد و بعد از این مدت تازه متوجه اختلاف عمیق با یکدیگر می‌شوند و نمی توانند با یکدیگر سر موضوعات مختلف کنار بیایند که در این بین یکی از دوستان در تلاش است تا این دو نفر را با همدیگر آشتی دهد.

سامی خاطر نشان کرد: با توجه به موضوع نمایش می توان گفت که این نمایش از نگاه مخاطبان هم کمدی و هم تراژدی محسوب می‌شود.

کارگردان نمایش «هنر» با بیان اینکه حدود چهار ماه پیش تصمیم گرفتیم این متن را کار کنیم، اظهار کرد: ایفاگران این نمایش آقایان جواد لاله دوست از بندر انزلی، عبدالله بهادری از لنگرود، سارنگ ثابت از رشت هستند.

وی افزود: مرجان متقی، علیرضا شکورپور، شیرین سامی، بهاره سعیدی، حسین قانع، دریا صید دوست، لیدا قنبری، امیرمحمد دشتوایی، سروش پوراسماعیل، آسیه عسگر پور، نیکی سمیعی از دیگر عوامل این نمایش هستند.

سامی در پایان با بیان اینکه از مردم می‌خواهم تا از این نمایش حمایت کنند، گفت: از تمامی کسانی که از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

به گزارش دیارمیرزا، این نمایش از روز چهارشنبه ۱۹ الی ۲۴ اردیبهشت ماه هر روز راس ساعت ۲۰:۳۰ در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی به نشانی: میدان مالا،خیابان معلم، برای هنردوستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

گفتنی است قیمت بلیط این نمایش ۱۲ هزار تومان است و جهت تهیه آن به سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی بندر انزلی مراجعه شود.

شیرین سامی از سال ۷۸ تاکنون به عنوان بازیگر و کارگردان مشغول به فعالیت است و نمایش «هنر»، چهارمین کارگردانی وی در عرصه هنر می باشد.

 

Share