روایت جعفرزاده از دلایل سفر هزاران نفر از مردم ایران به ترکیه

هجوم گردشگران ایرانی به ترکیه به دلیل سخت‌گیری‌های فرهنگی و مقابله با شادی‌های مردم در داخل

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه اشغال ۷۰ درصد هتل‌های ترکیه در ایام نوروز توسط ایرانیان را به دلیل گرانی، نبود امکانات مناسب، سخت‌گیری‌های فرهنگی و مقابله با شادی‌های مردم در داخل کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اشغال ۷۰ درصد هتل‌های ترکیه توسط ایرانیان در ایام نوروز، گفت: بیشترین استقبال از ترکیه را ایرانیان داشته‌اند و این مسئله با وجود آنکه بارها از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار گرفته است اما هنوز ازسوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود و به نظر می‌رسد کسی انگیزه‌ای برای حفظ گردشگر در داخل یا دریافت همان میزان گردشگر از سمت ترکیه و دیگر کشورهای اطراف ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نهضت گسترش راه‌های مواصلاتی ایجاد شود، ادامه داد: ارائه امکانات و تفریحات مهیج با قیمت مناسب در داخل کشور مانع از هجوم مردم در تعطیلات به کشورهای مانند ترکیه می‌شود اما نبود این امکانات و وجود خلاءهای دیگری همچون نبود راه‌های مواصلاتی، حمل و نقل ریلی و هوایی مناسب، ترافیک سرسام‌آور جاده‌ای مردم را از گشت و گذار داخلی در ایام نوروز به ستوه آورده است.

وی بیان کرد: هتل‌ها و بلیط‌های هواپیمایی ایران در ایام نوروز از هتل‌های ترکیه گران‌تر هستند در واقع آن‌ها با دلیل پایین آوردن قیمت‌ها رونق اقتصادی فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی دلیل دیگر هجوم ایرانیان به کشور ترکیه را سخت‌گیری‌های فرهنگی و مقابله با شادی‌های مردم دانست و تصریح کرد: مامورها و کنترل‌های متعدد در همه جا وجود دارد به همین دلیل هر کس تا کمی دستش به دهانش می‌رسد برای تجربه آزادی‌عمل بیشتر به ترکیه سفر می‌کند؛ حتی اگر این سفر کوتاه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی معتقد است این تفکر که تمامی این افراد برای انجام رفتارهای غیراخلاقی به کشورهای اطراف می‌روند، اشتباه است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس تاکید کرد: متاسفانه برای نگه داشتن مردم در داخل کشور فرهنگ‌سازی نشده است و همچنان شاهد اتفاق‌هایی همچون بستن راه تخت‌جمشید در لحظه تحویل سال هستیم.

Share