استاندار گیلان مطرح کرد

نصب تابلوی اطلاع رسانی در ورودی روستاها | گردشگری دریایی در رونق صنعت گردشگری

استاندار گیلان در نشست بررسی نقشه های اجرایی و گزارش عملکرد جذب اعتبارات پروژه های شاخص توسعه اقتصادی استان، رونق گردشگری را عامل موثر در کاهش بیکاری و توسعه استان دانست و افزود: گیلان در حوزه گردشگری ظرفیت های عظیمی دارد که باید از آن به نحو مطلوب بهره گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در این نشست که در محل دفتر کار استاندار برگزار گردید رونق گردشگری را عامل موثر در کاهش بیکاری و توسعه استان برشمرد و تصریح کرد: گیلان در حوزه گردشگری ظرفیت های عظیمی دارد که باید از آن به نحو مطلوب بهره گیریم.

وی بر ضرورت بهره گیری از مصالح چوبی در سازه های بوم گردی و گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: مصالح بکار رفته در سازه های گردشگری و بوم گردی باید کاملا طبیعت گرایانه بوده و به هیچ عنوان از سازه های ناهمگن و غیر مرتبط استفاده نگردد.

استاندار گیلان احداث واحدهای بوم‌گردی را از اقدامات مؤثر در اشتغالزایی حوزه گردشگری دانست و افزود: گیلان از ظرفیت بالایی در بخش گردشگری برخوردار است که باید با بهره گیری از این توانمندی و استعداد در جهت توسعه و شکوفایی استان و ایجاد فرصت های شغلی بهره گیریم.

استاندار گیلان بر لزوم نصب تابلوهای راهنمای مسیر و هدایتگر در راههای مواصلاتی و روستاها ی استان تاکید و اذعان داشت: نصب تابلوی اطلاع رسانی در ورودی هر روستا با درج اطلاعاتی نظیر جمعیت، وسعت، مناظر گردشگری، طبیعی و تاریخی و… با استانداردهای بین المللی از جمله موارد مهمی به شمار می رود که باید هر چه سریعتر انجام پذیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت پروژه های گردشگری دریایی در رونق صنعت گردشگری، ایجاد سایت پرنده نگری، احداث اسکله قایقرانی تفریحی، ایجاد سازه های شناور و پل های چوبی را از جمله جاذبه های گردشگری دریایی عنوان کرد و گفت: می توان با احداث سازه‌‌های چوبی و سازگار با محیط‌زیست و شرایط تالاب و دریا زمینه رونق گردشگری دریایی را  فراهم کرد.

در این نشست همچنین مدیران کل بنیاد مسکن، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاظلاب شهری و توزیع برق به ارائه گزارشی از پروژهای در دست اجرای خود پرداخته و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

Share