سالاری: طرح مزرعه تا سفره به دقت اجرا شود

مجمع سلامت گیلان با حضور معاون وزیر بهداشت تشکیل جلسه داد+ تصاویر

استاندار گیلان، کمک به ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه را از اولویت های دولت در استان برشمرد و با بیان اینکه پیشگیری از بروز خسارات جانی به مراتب مهم تر از خسارات مالی است، تصریح کرد: در خصوص سلامت جامعه باید همواره رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه مجمع سلامت استان که پیش از ظهر امروز با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سراسر استان و سایر مدیران ستادی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: بهداشت و سلامت با زندگی مردم آمیخته است و هیچ حوزه‌ای نمی‌توان یافت که با سلامت مردم مرتبط نشود.

*طرح مزرعه تا سفره به دقت اجرا شود

وی با اشاره به تنوع غذایی موجود و اهمیت کشاورزی و تولیدات غذایی در استان گیلان، اظهار داشت: طرح مزرعه تا سفره به دقت اجرا شود چرا که گیلان می تواند دراین خصوص نقش اساسی ایفا کند.

استاندار گیلان ادامه داد: از حیث سلامت غذایی و برندسازی محصولات محلی، با کنترل دقیق تولیدات و طراحی جدید در بسته بندی محصولات کشاورزی نظیر برنج می‌توان علاوه بر کنترل سلامت جامعه، بخش درآمد مردم را نیز تقویت کرد؛ در این خصوص مردم و مسئولان در کنار یکدیگر و با تعامل همه جانبه می‌توانند موفق ظاهر شوند.

دکتر سالاری توسعه فرهنگ سلامت در استان را وابسته به آموزش برنامه محور دانست و خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه ها می توانند مهمترین مراکز آموزش در حوزه بهداشت و سلامت جامعه باشند؛ سازمان های مردم نهاد نیز که متشکل از افراد داوطلب و علاقه مند به فعالیت های اجتماعی هستند، بازوان توانای ما در امر فرهنگ سازی عمومی اند.

وی توسعه ورزش همگانی، توسعه کانون های محلی سلامت مورد تاکید رئیس جمهوری، مطالعه و بررسی نقاط حادثه خیز به منظور کاهش آمار تصادفات و حفظ سلامت آب شرب استان که در حال حاضر از حد متوسط کشوری بالاتر است را از جمله اقدامات سلامت محور در استان برشمرد.

*کمک به ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، از اولویت های دولت در استان

استاندار گیلان کمک به ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه را از اولویت های دولت در استان برشمرد و با بیان اینکه پیشگیری از بروز خسارات جانی به مراتب مهم تر از خسارات مالی است، تصریح کرد: در خصوص سلامت جامعه باید همواره رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم.

سالاری با تاکید به فرمانداران سراسر استان جهت توسعه کانون ها و کمیته های محلی سلامت در سطح شهرستان ها، تصریح کرد: انتظار این است بتوانیم با بهره گیری از تمامی ظرفیت های اجتماعی موجود در شهرستان ها به نتایج مطلوب برسیم.

Share