فرماندار رشت در جلسه شورا مطرح کرد

رد شدن مصوبات شورا در راستای قانون است | پیشنهاد مذاکره پیرامون مصوبات اختلاف برانگیز

احمدی خواستار مذاکره پیرامون مصوبات اختلاف برانگیز شد و تاکید کرد: مصوباتی که پشتوانه قانونی داشته باشد را فرمانداری هم حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در صحن شورای شهر رشت گفت: انقلاب در آستانه چهل سالگی به شکوفایی رسیده است و چاره ای نیست که باید از حکمرانی خوب تبعیت نماید.

سید محمد احمدی تاکید کرد: توسعه باید متوازن و همه جانبه باشد و شرط آن داشتن افراد دور اندیش است. شورای پنجم، یک شورای حرفه ای است هم تجربه کارکرد در امور شورایی را دارد و سابقه مدیریت در رزومه ایشان است. شورای پنجم ظرفیت هایی دارد که می باید از آن استفاده نمود.

وی تاکید کرد: همه ما مستقیم و غیر مستقیم منصوب مردم هستیم و هدف ما خدمت به مردم است و باید قانون را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم ما در کنار تعامل می توانیم به نقطه خدمت برسیم.

فرماندار رشت ابراز کرد: واقعیت های رشت در جلسه های محدودتری قابل بررسی است. در راستای خدمت رسانی یکصدا هستیم و ۱۲ منطقه ای حاشیه ای داریم که در تمام جلسات استانی و ملی مشکلات آن را به تفصیل بیان می کنم.

وی همچنین گفت: همه ما از مشکلات رشت خبر داریم، باید تلاش نماییم در کنار هم برای حل معضلات راهکار عملی ارایه دهیم.

احمدی مطالبات مردم را بحق خواند و تاکید کرد: این مطالبات باید در چارچوب برنامه های مدون دولت و حوزه شهرداری ها با برنامه های مدون در وزارت کشور پیگیری شود.

فرماندار رشت همچنین گفت: اگر نتوانیم وضعیت کشاورزی را توسعه دهیم، به مشکل برمی خوریم. در نوروز امسال ۳۶درصد افزایش گردشگر داشتیم ولی این جمعیت تا چه اندازه به اقتصاد رشت کمک کرد؟

وی شادابی مردم با اجرای طرح شب های روشن را هدف همه مسئولان خواند و تصریح کرد: معنای اشتغال را باید تغییر داد و بجای پشت میز نشینی، امورات به مردم واگذار شود.

احمدی همچنین گفت: تعامل یک نگاه دو طرفه است. بنده قصد مداخله در امورات شورا و مصوبات شورا را ندارم چون قانون این اختیار را به مجموعه فرمانداری داده که بر مصوبات شورا نظارت نماید و نه دخالت.

فرماندار رشت تصریح کرد: اگر ایرادی به مصوبه شورا گرفته می شود، بر مبنای قانون است. آبادانی و توسعه رشت به شخص بنده هم برمی گردد و بنده نیز به عنوان شهروند از توسعه رشت خوشحال می شوم و باید به این روند کمک کنم.

احمدی خواستار مذاکره پیرامون مصوبات اختلاف برانگیز شد و تاکید کرد: مصوباتی که پشتوانه قانونی داشته باشد را فرمانداری هم حمایت می کند.

فرماندار رشت همچنین گفت: تالار مرکزی شهر باید در همین امسال بازگشایی شود.

احمدی با اشاره به اینکه بسیاری از سازمان ها به نام شهرستان وجود ندارد، گفت: ما در شهر رشت اداره صنعت، معدن و تجارت نداریم. در شهر رشت شبکه بهداشت نداریم. یعنی موضوعات درمانی متولی ندارد. اداره ارشاد اسلامی ساختاری به نام شهرستان رشت ندارد و آقای حسن پور با حکمی این عنوان را در اختیار گرفته است. در خیلی از ادارات متولی خاصی نداریم. این از مشکلات ما است که باید ما را با مدیران کل مواجه کند.

Share