از ٢٤ لغایت ٢٩ اسفندماه

نخستین اکسپوی آثار عکاسان جوان گیلان در رشت برپا می‌شود

معاون ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخستین اکسپوی عکس از آثار هنرمندان جوان استان گیلان از ۲۴ لغایت ۲۹ اسفند در نگارخانه مارلیک رشت برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد:پیرو انتشار فراخوان نخستین اکسپوی عکس گیلان،بیش از ۵۰۰ اثر از ۱۰۴ عکاس جوان(زیر ۳۵ سال)استان به دبیرخانه این اکسپو ارسال شد.

وی یادآور شد:این اکسپوی عکس به همت انجمن هنرهای تجسمی گیلان با نظارت و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با هدف حمایت از تولید آثار فاخر عکاسی،حمایت مادی و معنوی از عکاسان جوان و مطرح و شاخص استان به جهت ایجاد انگیزه و دلگرمی و ارتقای سطح کیفی آثار عکاسی استان با حمایت از آثار فاخر برگزار می‌شود.

مصباح، آموزش هنرجویان و هنرمندان جوان استان از طریق بازدید از نمایشگاه و مشق دیداری، پویا نمودن فضای تجسمی استان،تبادل تجربه بین هنرمندان عکاس استان و فرهنگ‌سازی بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان در زمینه هزینه کردن بخشی از اعتباراتشان برای خرید آثار هنری را از دیگر اهداف برپایی این اکسپوی هنری دانست.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،با اشاره به راهیابی ۳۰ اثر به بخش نمایشگاه نخستین اکسپوی عکس گیلان، افزود:نمایشگاه این آثار از امروز، ۲۴ اسفند لغایت ۲۹ اسفند ۹۶ در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص)رشت برپا خواهد شد.

Share