دلق پوش در بازدید از سه مجتمع فولادی در رشت عنوان کرد:

صنعت فولاد در گیلان توجیه دارد | گیلان می‌تواند قطب فولاد کشور باشد

دلق پوش با بیان اینکه احداث ذوب آهن در جایی که به مشکل کم آبی مواجه است اشتباه است، افزود: صنعت فولاد در جایی مثل گیلان توجیه دارد، نه جایی که آب نیست و با خشک سالی و کمبود جدی نزولات جوی مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر دیروز فرهاد دلق پوش به همراه هیئت همراه از سه مجتمع بزرگ تولید فولاد در شهرک صنعتی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت. مجتمع فولاد آناهیتا، فولاد امیرکبیر و فولاد خزر، از کارخانه هایی بودند که دلق پوش به گفت و گوی حضور با مدیران آنها پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر اهمیت همکاری درون خانواده فولاد گیلان تاکید کرد و رشد بیشتر این صنعت را در گرو کار جمعی دانست. وی گفت: با توجه به اینکه صنعت فولاد در گیلان یک صنعت نوپا و موفق است، ایده تشکیل انجمن فولاد گیلان می تواند راهگشا باشد. در این زمینه باید خود صنایع پا پیش بگذارند و اتحاد را استراتژی حرکت خود قرار دهند.

وی گفت: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل میز فولاد را در برنامه خود داریم.

دلق پوش در اولین بازدید خود از مجتمع فولاد آناهیتا دیدار کرد و با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این مجتمع در جریان ریز برنامه های تاسیس فاز دوم فولاد آناهیتا قرار گرفت و از مدیران صنایع خواست همکاری های صمیمانه تری را با هم سامان دهند و مکمل هم باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صنایع هم خانواده کار را به شکل جمعی دنبال کنند، نه اینکه هر یک جزیره ای باشند که برای تامین نیازها سریعا به بیرون از استان بروند و با اعضای صنایع هم خانواده خود در گیلان بیگانه و غریب باشند.

وی گفت: همه ما دارای هدف واحد هستیم و صنعت خودش را بیرون از ما احساس نکند. باید همه با هم برای ایجاد تحرک در صنعت گیلان تلاش کنیم تا به امید خدا مردم از برکات ایجاد این صنایع در ایجاد رونق و اشتغال بهره مند شوند.

 دلق پوش گفت: تجربه نشان داده که صنایع ما از آغاز بر ریل درست قرار نگرفته و در جای درستش تاسیس نشده است. ما در بسیاری موارد قبل از اینکه پیش بینی آب و برق و گاز و سایر امکانات زیرساختی را بکنیم به ایجاد این صنایع اقدام کردیم که متاسفانه امروز می فهمیم این رویه باعث بروز مشکلات عدیده در برخی صنایع شده است.

وی با بیان اینکه احداث ذوب آهن در جایی که به مشکل کم آبی مواجه است اشتباه است، افزود: صنعت فولاد در جایی مثل گیلان توجیه دارد، نه جایی که آب نیست و با خشک سالی و کمبود جدی نزولات جوی مواجه است. در گیلان با جمع آوری نزولات جوی، بخش زیادی از منابع مورد نیاز صنایع را می توان فراهم نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در گیلان متاسفانه به عللی ما با پدیده حسادت مواجهیم. این مسئله باید ریشه یابی شود. بسیاری از کارخانجات و صاحبان کارخانه های ما هنوز نیاموخته اند که با همکاری و در کنار هم ایستادن بیشتر پیشرفت می کنند تا تخریب و تخطئه همدیگر.

وی ادامه داد: به نظر ما برخی از این رقابت ها منفی است و در برابر آن باید از رقابتی حمایت کرد که باعث منفعت رسانی به تولید و صنعت شود، نه اینکه به همه ضربه بزند. واقعیت این است که از دوری گزیدن از هم و جزیره شدن چیزی بدست نمی آوریم و باید همه ما مثل اعضای یک خانواده در کنار هم باشیم.

 دلق پوش همچنین درباره تاثیر توسعه حمل و نقل ریلی در رشد صنایع فولاد، ابراز امیدواری کرد: تکمیل راه آهن قزوین به رشت به نفع این صنایع می باشد و این مهم انشاا… بزودی از طریق تامین مواد اولیه ارزانتر حاصل خواهد شد.

Share