شهردار رشت:

رودخانه گوهر رود با رویکرد گردشگری ساماندهی می‌شود

شهردار رشت با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی برای ساماندهی رودخانه‌ها گفت: رودخانه گوهر رود با توجه به آلودگی زیست‌محیطی و کوتاه بودن نسبت به زرجوب با رویکرد گردشگری ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود نصرتی صبح امروز در کمیته توسعه شهر رشت در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با تأکید بر لزوم ساماندهی دو رودخانه شهر رشت اظهار کرد: ساماندهی دو رودخانه شهر رشت با نگاه ساده‌سازی و تفکیک مباحث آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه گوهر رود با ۱۰ و زرجوب با ۱۷ کیلومتر، جمعاً در ۲۷ کیلومتر نیازمند مدیریت و ساماندهی هستند، افزود: رودخانه گوهر رود با توجه به کوتاه بودن مسیر رودخانه‌ای و معضلاتی نظیر فاضلاب‌های زیست‌محیطی در اولویت ساماندهی قرار دارد.

شهردار کلان‌شهر رشت با بیان اینکه بخش اعظم آلایندگی رودخانه‌های رشت ورود شیرابه‌های زباله سراوان است، گفت: راهکار کاهش مشکلات زیست‌محیطی رودخانه گوهر رود افزایش تفکیک از مبدأ و کمک منابع و بودجه دولتی برای تصفیه‌خانه است.

نصرتی اقدامات انجام‌شده در راستای جمع‌آوری و هدایت فاضلاب خانگی را ناکافی دانست و افزود: توسط بانک جهانی مقدمات ساماندهی رودخانه‌ها انجام‌شده اما کافی نیست و باید لوله‌گذاری‌ها کامل شوند.

وی بخش خصوصی را در مدیریت فاضلاب شهری مثمر ثمر خواند و گفت: در ۱۱ استان برای تعیین تکلیف فاضلاب از بخش خصوصی استفاده‌شده که با خرید فاضلاب از آب و فاضلاب می‌توان اقدامات مؤثری انجام داد.

شهردار کلان‌شهر رشت گفت: پس از رفع آلودگی اقدامات موردنیاز نظیر لایه روبی، بسترسازی و بازگرداندن خدمات برای توسعه گردشگری امکان‌پذیر است.

نصرتی با بیان اینکه ۲۰ پارک در حاشیه رودخانه‌های شهر در اختیار شهرداری وجود دارد که می‌تواند به بخش خصوصی واگذار و سرمایه‌گذار جذب کند تصریح کرد: باید هر سرمایه‌گذاری که جذب می‌شود با نگاه و زیرساخت گردشگری تعریف شود که تاکنون سرمایه‌گذارانی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

Share