جعفرزاده نماینده رشت:

مردم به روحانی رای داده‌اند نه به فلان وزیر و معاون|دولت شجاعانه خانه‌تکانی اساسی انجام دهد

نایب رئیس فراکسیون مستقلین اظهارداشت: عملکرد برخی از دولتی‌ها مثبت نیست و رییس دولت بنا بر عهدی که با مردم بسته باید عمل کند و بدون تعارف کسانی را که انگیزه ندارند از قطار پیاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتماد آنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم خانه تکانی در دولت، گفت: طبق عادت و سنت همیشگی ما ایرانی‌ها پایان هر سال خانه تکانی می کنیم من فکر می کنم ضرورت دارد آقای روحانی یک خانه تکانی در دولت خودش انجام دهد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از دولتی ها، تصریح کرد: واقعیت این است در شرایطی هستیم که  قدری از عملکرد برخی از دولتی ها ناراحتیم و مردم هم ناراحت هستند. برخی از دولتی ها عملکرد مثبت و خوبی را ارائه نکرده اند. رییس دولت هم با مردم عهدی بسته است که باید آن عهد را انجام دهد. این قطار در حال حرکت است اما امکان دارد برخی از لوکوموتیوران ها نتوانند با آن همکاری کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه رییس جمهور بدون تعارف کسانی را که انگیزه ندارند کنار بگذارد، تاکید کرد: آنچه که من احساس می کنم و رییس دولت باید انجام دهد این است که بدون تعارف و در ادامه تذکر آقای جهانگیری کسانی که انگیزه ندارند، کسانی که توانشان کاهش پیدا کرده، کسانی که شرایط زندگی و شرایط اجتماعی‌شان تغییر کرده و کسانی که مردم آنها را قبول ندارند از این قطار پیاده شوند.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: این افراد باید به تازه نفس ها اجازه دهند تا جای آنها قرار بگیرند. این اقدام مرسوم است و دولت هم نباید بگوید که بر فرض آقای الف از یک سال قبل از اولین دوره ریاست جمهوری‌ام با من همراه بود و درست نیست که  او را پیاده کنم. اتفاقا به نظر من این کار درست است.
وی افزود: مردم به آقای روحانی رای داده اند نه به فلان وزیر و فلان معاون! برخی تکریم ارباب رجوع و برخورد با مردم را بلد نیستند و اینها موج شدیدی از نارضایتی را ایجاد می کند. رییس دولت باید شجاعانه ورود پیدا کند، خانه تکانی اساسی انجام دهد و شک نکند که مورد استقبال مردم و نمایندگان مردم قرار خواهد گرفت.
نایب رئیس فراکسیون مستقلین با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از وزارتخانه ها، یادآور شد: بنده به شخصه خیلی تمایل به استیضاح و سوال ندارم. اما احساس من با توجه به اینکه عملکرد دولتی ها را رصد می کنم این است که برخی از وزارتخانه ها در خواب هستند. این وزارتخانه ها مشمول روزمرگی شده اند و توجهشان به مردم کاهش پیدا کرده است و برنامه جدیدی ندارند.
جعفرزاده ادامه داد: به قول ما اهل جنگی ها برخی از مسئولین دولتی هر چه فشنگ داشتند شلیک کرده اند و اسلحه آنها خالی است. بنابراین باید این افراد را تغییر داد. باید رییس دولت ورود کند و خانه تکانی انجام دهد و افراد بی انگیزه و بی برنامه را که تحول گرا نیستند تغییر دهد. شاید برخی از این افراد در حال حاضر دچار عارضه جسمی خاص شدند و برخی هم دچار کهولت سن هستند که باید از قطار دولت پیاده شوند.
وی در پاسخ به اینکه خانه تکانی بیشتر باید در کدام بخش ها انجام شود؟ گفت: ما انتظار داشتیم دولت رفاه تشکیل شود. مردم برای این در انتخابات شرکت می کنند که شرایط زندگیشان تغییر کند. آیا شرایط زندگیشان تغییر کرد؟ جوانها هم در انتخابات شرکت کردند تا زندگیشان سروسامان بگیرد، آیا این اتفاق افتاد؟
این نماینده مجلس اظهارداشت: دولت باید برنامه داشته باشد اگرچه من از بودجه سال ۹۷ دولت دفاع می کنم و ای کاش در مجلس تغییرات چندانی ایجاد نمی شد ولی این بودجه را دولت با تاخیر داد و ای کاش از ابتدای دوره اول دولت یازدهم این بودجه را ارائه می کرد و شجاعانه وارد جراحی اقتصادی می شد. دولت شجاعت به خرج داد، آمد اما خیلی دیر.
جعفرزاده در خصوص چرایی رد کلیات بودجه ۹۷ در مجلس خاطرنشان کرد: نمی توان گفت که مجلس اگر اقدامی را انجام داد صد در صد اقدام درستی بود. من از مخالفین رد شدن کلیات بودجه ۹۷ بودم و معتقدم هر زمان که مجلس و دولت دو جزیره مستقل از هم عمل کنند مشکل مردم حل نمی شود و باید میان این دو جزیره پل زده شود و مدام رفت و آمد باشد در این صورت است که مشکل مردم حل می شود.  اما اگر مجلس و دولت دو جزیره مستقل باشند و مجلس توپ را در زمین دولت و دولت توپ را در زمین مجلس بیندازد نتیجه اش باقی ماندن مشکلات مردم می شود.
Share