دلق پوش در جلسه شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان:

ایجاد خانواده‌ای با اراده و پویا برای حمایت از طرح‌های اقتصادی، نیاز حیاتی گیلان است

فرهاد دلق پوش در جلسه هم اندیشی با شورای هم خانواده سازمان گفت: با وحدت رویه، هم اندیشی و هم دلی مشترک، باید تحرک، تدبیر و دلسوزی در راستای توسعه استان را چاشنی کار مدیریتی کنیم و ایجاد خانواده ای با اراده و پویا برای حمایت از طرحهای اقتصادی، نیاز حیاتی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق پوش در جلسه هم اندیشی با شورای هم خانواده سازمان گفت: با وحدت رویه، هم اندیشی و هم دلی مشترک، باید تحرک، تدبیر و دلسوزی در راستای توسعه استان را چاشنی کار مدیریتی کنیم و ایجاد خانواده ای با اراده و پویا برای حمایت از طرحهای اقتصادی، نیاز حیاتی گیلان است.

دلق پوش با اشاره به حوزه کاری بسیار گسترده بخش صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: ما متولیان این بخش اقتصادی مهم، می توانیم به سمتی برویم که خروجی بسیار مطلوبی در توسعه استان داشته باشیم و مسئله ایجاد اشتغال در دوره رکود بسیارمهم است و ما هستیم که باید با ایجاد تحرک در تولید، زمینه های افزایش اشتغال آرا فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه هر یک از اعضای این جلسه وظایفی در این خصوص بر عهده دارند، گفت: ما در گیلان از ظرفیت های ویژه ای برخورداریم، کمتر استانی از تنوعی زیرساختی  و امکانات زیر بنایی تجاری مثل گیلان برخوردار است  لذا اعتقاد راسخ دارم با در کنار هم قرار دادن این ظرفیت ها و منابع انسانی، باید نرم افزار لازم را برای توسعه همه جانبه احیا کنیم.

دلق پوش با ذکر برخی مشکلات زیر ساختی موجود در حوزه صنعت، گفت: ما در برخی از حوزه ها مشکل زیر ساختی داریم، مثلا زیرساخت برق برای ایجاد طرح توسعه در برخی واحدهای صنعتی، تامین نشده است و بعضی از واحدهای آب بر نیز در تامین آب مورد نیاز دستگاه و ماشین آلات تولیدی دچار چالش هستند که بایستی متناسب با مشکلات، راهکار و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

رئیس شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما بایستی اتاق فکر داشته باشیم تا خروجی چنین جلساتی را عملی نماییم، افزود: ایجاد یک واحدی تحت عنوان «طرح و برنامه» در هر نهادی ضروری است و ما هم اکنون به عنوان نمونه در حوزه نساجی، آسیب شناسی و تحقیقات را آغاز کرده ایم که امیدواریم در آینده خروجی و نتیجه لازم را بگیریم.

وی ضمن پذیرش پیشنهاد طرح احیاء واحدهای تولیدی مشکل دار از جانب مرکز آموزش و پژوهش مطالعات بازرگانی، این مرکز را بعنوان متولی اجرای این طرح تعیین کرد و گفت: یکی از نیازهای کنونی واحدهای صنعتی که دارای چالش و مشکل هستند عدم بهره گیری از مراکز علمی تخصصی در راه اندازی و راهبری واحدشان است که این بحث باید در کلیه واحدها پایش و پیگیری شود و بکارگیری نخبگان در فضای تولید، ضرورتی غیر قابل انکار است که اغلب مدیران بخش اقتصادی از آن غافل شده اند.

 ایشان ادامه داد: ایجاد اتاق های فکر برای ما حائزاهمیت است و به همین دلیل ادارات زیر مجموعه خود در شهرستان ها را موظف کرده ایم که دفاتر طرح و برنامه شهرستانی را ایجاد کنند. این دفاتر، اتاق های فکر را با تکیه بر ظرفیت های منطقه ای در سطح شهرستان عملی می کنند.

دلق پوش با بیان این مسئله که طرح مشکل به تنهایی نمی تواند اثر بخش باشد، از سایر مدیران عضو شورا، ارائه راهکار و اولویت بندی را مطالبه نمود و افزود: ما باید به شکل منسجم عمل کنیم و بتوانیم بحث های مطرح شده را به شکل مصوبه از بین این نقطه نظرات و پیشنهادها بیرون بکشیم و در رفع مشکلات هم وحدت رویه ایجاد نماییم.

در ادامه این جلسه، مدیران شرکت ها و سازمان های عضو شورای هم خانواده به ارائه دیدگاه کلی خود پرداختند که احمد علی شهیدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با طرح برخی مشکلات واحدهای تولیدی به انتقاد از بانک ها پرداخت و گفت: سود ۱۸ درصدی بانک ها بیشتر از اینکه فرصتی در اختیار تولید کننده قرار دهد، فرصتی برای بانک هاست.

وی تصریح کرد: نحوه حمایت نظام بانکی کشور، از بخش تولید مشکل دارد، شاید برخی بگویند که افرادی که مجوز تاسیس و  فعالیت می گیرند، اهلیت و تخصص لازم را ندارند، اما موضوع این است که با وام ۱۸ درصدی حتی اگر اهلیت هم داشته باشند شکست می خورند لذا سیستم بانکی، باید فکری به حال این موضوع بکند و سود را تا سرحد ممکن کاهش دهد.

از جمله دیگر مدیران حاضر در این جلسه، ریاست اتاق تعاون استان گیلان، ریاست خانه صنعت و معدن گیلان، ریاست بانک توسعه صادرات استان، ریاست بانک صنعت و معدن، ریاست مرکز زمین شناسی، ریاست انجمن صنفی کارفرمایان معدنی و خانه معدن، ریاست مرکز آموزش بازرگانی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن گیلان و جمعی دیگر از خانواده صنعت و معدن بودند.

Share