رئیس دانشگاه گیلان خبر داد:

نمایشگاه محصولات فناورانه همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود

رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی توسط پارک علم و فناوری استان در سالن آتش نشانی رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه یک فن بازار برپا و محصولات فناورانه عرضه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، احمد رضی در جلسه شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۴ لعایت ۱۱ آذرماه امسال به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا رویکرد علمی و گفتمان پژوهش ترویج شود.

رئیس دانشگاه گیلان، با بیان اینکه هفته پژوهش بستری برای تجلیل از دستاوردهای پژوهشی و تجاری سازی محصولات فناورانه است، افزود: هفته پژوهش بین دانشگاه و جامعه پیوند برقرار می کند و حساسیت و توجه مدیران به امر علم، فناوری و پژوهش افزایش می یابد.

وی همه مدیران را دانش آموخته و واقف بر مقوله فناوری و ارزش و اهمیت پژوهش دانست و تصریح کرد:  یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن اقتصاد است و برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان راهی جز رویکرد علمی نداریم.

این مقام مسئول، خواستار تقویت رویکرد علمی از سوی مدیران شد و گفت: برای اینکه رویکرد علمی استان گیلان تقویت شود، باید به دنبال تحقق اهداف هفته پژوهش باشیم. در واقع هفته پژوهش می تواند به آغازی برای رویکرد علمی مبدل شود.

رضی با بیان اینکه هفته پژوهش در گیلان در راستای دستورالعمل وزارت علوم و ستاد ملی هفته پژوهش برگزار می شود، اضافه کرد: ستاد استانی گرامیداشت هفته پژوهش به ریاست استاندار در گیلان شکل گرفته است لذا هفته پژوهش امسال بر چهار محور تاکید دارد.

دبیرکل هجدهمین هفته پژوهش گیلان، از تجلیل از ۲۱ نفر از صاحبان پروژه های فناورانه و نوآورانه خبر داد و متذکر شد: یک دستگاه اجرایی برتر در حوزه پژوهش و یک واحد فناور برتر نیز انتخاب و معرفی خواهند شد.

رئیس دانشگاه گیلان همچنین از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی توسط پارک علم و فناوری استان در سالن آتش نشانی رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه یک فن بازار برپا و محصولات فناورانه عرضه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۷۴ میلیارد تومان دستاورد محصولات فناورانه تهران، ۱۶ میلیارد تومان مربوط به گیلان بود، یادآور شد: امسال جشنواره ایده های برتر توسط بنیاد نخبگان گیلان به صورت مستقل برگزار خواهد شد و فراخوان آن تا بهمن ۹۶ ادامه دارد. ایده های برتر در ایام ۲۲ بهمن مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین جشنواره دانش آموزی هفته پژوهش نیز با همت آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

رضی تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه پژوهش و فناوری باید مورد تاکید مدیران دستگاه ها قرار گیرد. خوشبختانه سال گذشته ۱۰۰ درصد از یک درصد اعتبارات پژوهشی در استان جذب شد. امیدواریم بین نیازهای دستگاه های اجرایی و برنامه های پژوهشی ارتباط ایجاد شود و تحقیقات براساس نیازسنجی صورت بگیرد.

Share