استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل پست بانک کشور مطرح کرد:

انعطاف بیشتر در اعطاء تسهیلات به روستاییان | مزرعه به تنهایی معیشت یک خانواده را تامین نمی‌کند

استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل پست بانک کشور گفت: شرایط را برای روستاییان سخت نگیرید و در اعطاء تسهیلات به آنها نرمش و انعطاف بیشتری بکار ببرید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در این دیدار که با حضور مدیرعامل پست بانک استان و کشور، اعضاء هیات مدیره و جمعی از همکاران پست بانک استان در محل دفتر استاندار گیلان برگزار شد، ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، گفت: استان گیلان سرشار از مواهب خدادادی و دارای ظرفیت و استعدادی بالا در حوزه های مختلف است و بهره گیری از این ظرفیت های بیشمار، کاری است که با تعامل و همکاری همه جانبه منجر به نتیجه خواهد شد.

*بایستی دست در دست هم نهیم و برای تحقق این اهداف تلاشی مستمر و دلسوزانه داشته باشیم

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه استان گیلان به لحاظ تعداد روستا و استعداد موجود در هرکدام از این روستاها، در سطحی بالاتر نسبت به بسیاری از استان های کشور قرار دارد، اما نوعا امکان استفاده از این ظرفیت ها نیز فراهم است و فقط عزمی جدی می طلبد که بایستی دست در دست هم نهیم و برای تحقق این اهداف تلاشی مستمر و دلسوزانه داشته باشیم.

استاندار گیلان مهمترین ظرفیت استان را استعداد گردشگرپذیر بودن آن دانست و با بیان اینکه با توسعه ظرفیت های گردشگری می توانیم به تقویت بنیه اقتصادی خانواده های گیلانی کمک کرده و بستر را برای توسعه استان فراهم کنیم، گفت: با ساماندهی خدمات جانبی و شبکه سازی در صنعت گردشگری استان می توانیم مشاغل پردرآمد ایجاد کرده و از این طریق خیر امور را به مردم گیلان زمین که صاحبان اصلی این آب و خاک هستند برسانیم.

وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که هرآنچه در استان شکل می گیرد خیرش بایستی به مردم گیلان برسد.

*صنعت گردشگری یک صنعت درآمد زا است و می توان از آن اشتغال و ثروت تولید کرد

سالاری با اشاره به اینکه از ظرفیت های موجود در گیلان به خوبی استفاده نشده است، عنوان داشت: صنعت گردشگری یک صنعت درآمد زا است و می توان از آن اشتغال و ثروت تولید کرد.

وی ادامه داد: باید کارهای جدیدی انجام دهیم و صرفا نگاه ما به ورود گردشگر نباشد؛ باید ببینیم این تعداد گردشگر چه مقدار می تواند اشتغال، درآمد، و رونق اقتصادی ایجاد کند و تلاش کنیم بیشترین بهره را از وجودشان ببریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی ضرورت دارد اقدامات جدیدی انجام دهیم، گفت: امروزه مزرعه به تنهایی نمی تواند معیشت یک خانواده را تامین کند.

 وی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذار بومی تأکید کرد و با بیان اینکه بایستی استفاده بی‌رویه از زمین‌های بکر ساحلی استان برای ویلاسازی‌های شخصی مدیریت شده و برایش شرایط سخت‌گیرانه در نظر گرفته شود، تأکید کرد: ترجیح بر این است که ظرفیت اراضی در اختیار افراد بومی قرار گیرد تا ضمن توسعه فضای گردشگری و جذب گردشگر به استان، خیر و منفعت آن نیز به مردم منطقه برسد.

سالاری ادامه داد: با توجه به آمار به دست آمده، در شرایط امروز، روستاییان ما صرفا با کار کشاورزی قادر به گذران معیشت خود نیستند که برای حل این معضل می توان با اعطاء تسهیلات بانکی برای روستاییان در حوزه های مختلف نظیر ویلاسازی گردشگرمحور، راه اندازی ویلاهای بوم گردی و استفاده از ظرفیت های مختلف نظیر سازمان منطقه آزاد انزلی جهت اعطاء خودروهای ویژه به روستاییان برای بهره گیری در بخش گردشگری استان، حتی شرایط را برای اشتغال اعضاء خانوار روستایی نیز فراهم کرد که این مهم یک برنامه ریزی مدون و تعامل محور را می طلبد.

 وی ادامه داد: اعطاء تسهیلات بانکی آسان به روستاییان از جمله مواردی است که با کمک و همراهی پست بانک استان بایستی به نحو مطلوب اجرا شود تا از این طریق بتوانیم درآمد روستاییان را افزایش داده و از مهاجرت روستا به شهر نیز جلوگیری کنیم.

سالاری گفت: هرچه در این زمینه هزینه کنیم ارزش دارد؛ یقینا خیرش به مردم استان رسیده و برگشت سرمایه را نیز برای گیلان به دنبال خواهد داشت.

 وی اضافه کرد: با این اقدامات می توانیم ظرف مدت کوتاهی نتیجه لازم را بگیریم؛ گیلان سرشار از نعمات خدادادی و ظرفیت‌های بالقوه است که بایستی با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی برای تقویت بنیه اقتصادی استان و توانمند کردن خانواده‌های گیلانی تلاش کنیم.

*شرایط را برای روستاییان سخت نگیرید

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای تحقق همه این موارد نیاز است زیرساخت هایی نظیر سیستم های ATM و دفاترICT در روستاها نیز به نحو متناسب و فراگیر فراهم گردد، تاکید کرد: انتظار دارم مجموعه پست بانک استان در این خصوص دقت نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط را برای روستاییان سخت نگیرید و در اعطاء تسهیلات به آنها نرمش و انعطاف بیشتری بکار ببرید.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه می توان از ظرفیت راه اندازی شرکت های خدماتی – گردشگری نیز برای تکمیل شبکه توسعه گردشگری استان استفاده کرد، گفت: من با تمام ظرفیت در کنار شما هستم و انتظار دارم متقابلا جدیت و اهتمام ویژه در نحوه عملکرد مجموعه کاری شما را ببینم تا با همیاری یکدیگر بتوانیم به چرخه توسعه همه جانبه استان کمک کنیم.

*با تمام وجود برای کمک به توسعه استان گیلان آماده ایم

مدیرعامل پست بانک کشور نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان، اظهار کرد: همه استان های کشور سرشار از ظرفیت و استعداد هستند و نحوه عملکرد ما می تواند به هرچه بهتر استفاده کردن از این ظرفیت ها کمک کند و یقینا با توجه به تجربه خوبی که از استاندار گیلان در بوشهر سراغ داریم، می تواند به خوبی به این مهم بپردازد.

خسرو فرحی با بیان اینکه تشکیل یک کارگروه متشکل از مدیران ذیربط می تواند کمک فراوانی به این چرخه کند، گفت: اطلاعات از طریق کارگروه مذکور به مدیریت کشور رسیده و ما نیز متناسب با شرایط استان اقدام می کنیم.

وی اظهار کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است؛ با تمام وجود برای کمک به توسعه استان گیلان آماده ایم.

Share