دبیر شورای عالی مناطق آزاد

۹ هزار نفر در مجموعه شهرکهای صنعتی منطقه آزاد انزلی اشتعالزایی شده است

بانک گفت: بر اساس گزارش داده شده ۵۵ واحد صنعتی راکد مانده در منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذار جدید واگذار و فعال شدند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی بانک ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح رسمی چهار طرح سرمایه گذاری تولیدی در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اساس کار ما براساس قانون مناطق آزاد ایجاد زیر ساخت ها و طرح های زیر بنایی عمرانی، ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، فراهم سازی شرایط مناسب برای اشتغال و صادرات و ایجاد مناطق تجاری در بخش های واردات و صادرات است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در مناطق آزاد کشور درحوزه صنعت و تولیدات داخلی اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: با اشاره به  همراه رییس جمهور در فروردین ماه امسال گفت: امروز که بیش از ۶ ماه از حضور در آیین افتتاح دو پست اسکله منطقه آزاد انزلی می گذرد ایجاد پس کرانه ای با وسعت ۸ هکتار انجام شده که کار بسیار ارزشمند و مهمی است و جاده ای چهار بانده که برای دسترسی به اسکله ای که ظرفیت بالایی دارد و نیاز به راه و حمل و نقل مناسب دارد فراهم شده است.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش داده شده ۵۵ واحد صنعتی راکد مانده در منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذار جدید واگذار و فعال شدند و ۹ هزار نفر در مجموعه شهرکهای صنعتی منطقه آزاد اشتغالزایی شده است.

بانک با بیان اینکه این واحدها با سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد شده، افزود: حتی یک واحد توسط چینی ها با یک میلیون دلار سرمایه گذاری ایجاد شده است.

وی با بیان این که منطقه آزاد انزلی از مبادی مهم صادرات کالا است، افزود: خوشبختانه با اقدامات خوب سازمان منطقه آزاد انزلی در سال جاری ۵۵ میلیون دلار صادرات از این منطقه به خارج انجام شده و حدود ۳۹۰ میلیون دلار هم تا پایان سال صادرات مجدد انجام می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی ایران با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و آذربایجان در حاشیه خزر، منطقه آزاد انزلی یکی از مراکز مهم صادراتی کشور خواهد شد و زیرساختهای در حال ساخت در بندر کاسپین بر اساس صادرات کالا به این کشورها و واردات محصولات مورد نیاز داخلی است. در تکمیل کار این بندر ما شاهد تحولاتی در حوزه گردشگری و تفریحات دریایی خواهیم بود که مرحله به مرحله افتتاح می شود.

بانک با تاکید بر اینکه امیدواریم بندر کاسپین در مسیر توسعه ای که گام برداشته موفق باشد افزود: نمونه بارز صادرات کالاهای کشور ما از دریا به کشورهای همسایه باشد. خوشبختانه با توجه به نزدیکی به ریل و اتصال منطقه آزاد به خط راه آهن کشور و همچنین نزدیکی فرودگاه زنجیره کاملی از شبکه حمل و نقلی را در اختیار دارد و ظرفیت ها و شرایط بسیار خوبی را برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی و صادرات در این بندر دارد و امیدواریم که بتوانیم اهداف عمده کشور را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال و محقق کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود متذکر شد: در حوزه فناوری های نو و صادات و تولیدات صنعتی و شرکتهای دانش بنیان که جزو سیاستهای ابلاغی و اهداف اقتصاد مقاومتی است اقدامات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده که گزارش های آن را مرحله به مرحله به مردم ارایه می کنیم.

گفتنی است چهار طرح تولیدی بخش خصوصی با ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور روز دوشنبه در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

Share