۲۷ مهر ماه برگزار می شود:

دانشگاه گیلان مجری اولین همایش ملی ابریشم ایران

دانشگاه گیلان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور و مرکز تحقیقات ابریشم ایران اولین همایش ملی ابریشم ایران را در تاریخ ۲۷ مهر ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دانشگاه گیلان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور و مرکز تحقیقات ابریشم ایران اولین همایش ملی ابریشم ایران را در تاریخ ۲۷ مهر ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان به همراه نمایشگاه دستاوردهای ابریشم کشور را از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه در مجتمع فرهنگی- هنری خاتم الانبیاء واقع در میدان شهرداری  رشت برگزار خواهد کرد.

دکتر سیدحسین حسینی مقدم دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر افزود: در بخش نمایشگاهی همایش مذکور مراجعین به صورت عملی با تمام مراحل پرورش کرم ابریشم، تولید پیله، تولید نخ ابریشم، بافت فرش، گلیم و ساخت صنایع دستی ابریشمی نظیر رشتی دوزی و غیره آشنا شده، محصولات تمام فعالان بخش منسوجات و صنایع دستی ابریشمی کشور معرفی می شود.

دکتر حسینی مقدم گفت: این نخستین بار در کشور است که همایشی به طور جامع شامل تمام بخش های کشاورزی ، صنعتی، هنری، تاریخی و ادبی برگزار شده و از تمام بخش ها نیز مقاله به همایش ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشگاهی نیز نخستین گردهمایی تمامی استان های فعال در عرضه صنعت ابریشم کشور است و  نمایشگاه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شده و بازدید برای عموم آزاد است.

Share