معاون فرماندار فومن

تخلفات شهردار سابق فومن مورد برخورد قانونی قرار گرفته است

معاون فرماندار فومن با تاکید براینکه شهردار سابق فومن کوتاهی های متعددی در مدیریت پسماند داشته است، افزود: مدیران باید باعزم بالا برای محیط زیست فومن تلاش کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجواد عامر در جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید نسبت به این بخش اهمیت بدهند، گفت: تفکیک زباله از مبدا باید از خانه‌ها و اماکن آموزشی و عمومی انجام شود.

معاون فرماندار فومن با تاکید براینکه شهردار سابق فومن کوتاهی های متعددی در مدیریت پسماند داشته است، افزود: مدیران باید باعزم بالا برای محیط زیست فومن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف میل باطنی، اقدام به برخورد قانونی کرده ایم، خاطرنشان کرد: با وجود تکرار تخلفات از شهردار سابق فومن شکایت کرده ایم.

این مسئول با یادآوری اینکه در مدت اخیر اقدامات مناسبی در حوزه پسماند شکل گرفته است، متذکرشد: مسئولان از ارائه آمار های غیر واقعی پرهیز کنند.

عامر با تاکید بر تدوین برنامه ریزی تخصصی و کاربردی برای تفکیک زباله در شهرستان، گفت: نیمی از زباله های تولید شده در شهرستان‌ فومن باید در آینده ای نزدیک با تفکیک از مبدا جمع آوری شوند.

معاون فرماندار فومن با اشاره به اینکه تفکیک زباله باید با یک فرهنگ سازی عمومی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند باید دارای برنامه ریزی پایدار و تخصصی باشد.

عامر با بیان اینکه در شهر ها و روستاهای شهرستان باید از سوی دهیاری ها و شهرداری ها آموزش و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا صورت بگیرد، گفت: تولید فزاینده زباله های تر و خشک، یکی‌از معضلات زیست محیطی مهم شهرستان فومن است.

این مسئول با تصریح براینکه با توجه به گردشگر پذیر بودن فومن، اجرای طرح تفکیک زباله ها باید جدی گرفته شود، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی در صورت عدم اجرای مصوبات باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

عامر با تاکید براینکه فومن در خصوص جمع آوری زباله های بیمارستانی عملکرد مناسبی داشته است، افزود: اقدام پایدار در این حوزه، فومن را در حوزه مدیریت پسماند موفق تر خواهد کرد.

Share