مجید علیدوست دافساری

نیروی انتظامی، نیاز جامعه آرمانی

«نیروی انتظامی» نیاز یک جامعه آرمانی است و همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود چنین نیرویی در تمام جوامع تأکید دارند

آرزوی همیشگی انسان ها، دنیایی سراسر صلح و آرامش بوده است، ولی بشر با همه تلاش ها، هنوز نتوانسته بر این آرزو جامه عمل بپوشاند. همیشه عده ای با زیر پا گذاشتن ارزش ها، هنجارها و رسوم اجتماعی، حریم جامعه را نقض و چهره آن را آلوده اند. وجود این افراد با توجه به زیان هایی که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر پیکر اجتماع وارد می کنند، نیاز به یک نیروی مقابله گر را بیش تر روشن می سازد. «نیروی انتظامی» نیاز یک جامعه آرمانی است و همه اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود چنین نیرویی در تمام جوامع تأکید دارند؛ نیرویی که با اقتدار در برابر اخلال گران نظم و امنیت ایستاده و تیشه بر ریشه های ظلم و فساد می کوبد تا ارمغان آور آرامش و عدالت باشد. امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی و نشاط، ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه است.

لذا هدف نگارنده به تقویت همه جانبه این سازمان برمیگردد چرا که تقویت نیروی انتظامی برای ایجاد امنیتی مقتدرانه که آفریننده آرامش و آسایشی استوار خواهد بود. تقویت این نیرو، تقویت اقتدار نظام دربرخورد با موارد خلاف قانون است وبه کاهش انگیزه های مجرمانه منجر خواهد شد. اگر در جامعه ای میان دولت و ملت اعتمادی متقابل پدید آید، مردم مهم ترین عامل برقراری امنیت در جامعه خواهند بود و آن گاه نیروی انتظامی، راحت تر و کم هزینه تر می تواند از امنیت و آرامش جامعه پاسداری کند.
نیروی انتظامی ضمن نقش‌آفرینی‌های ماندگار در هشت سال دفاع مقدس، پس از جنگ نیز با تأسی به آموزه‌های اسلامی و تعالیم ناشی از توصیه‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ر‌ه) و مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مأمن و تکیه‌گاه ملت ایران بوده و در سایه قانون مداری، تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای تعمیق امنیت و آرامش مردم قدرشناس کشورمان به‌کار گرفته ‌ به نحوی که بخش اعظمی از امنیت مثال زدنی کشور، مرهون ایثار، فداکاری و جانبازی غیور مردان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و در این راستا فرمانده معظم کل قوا می‌فرمایند: “امروز نیروی انتظامی در خدمت مردم‌، در کنار مردم و پشتیبان آنان است و آحاد مردم نیز به این نیرو افتخار می‌کنند و به آن اعتماد دارند.

مجید علیدوست دافساری – دانشجوی حقوق

 پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share