همزمان با بارش شدید باران

امدادرسانی به ۱۲۰ خانوار مسافر در لاهیجان | بارش ۲۵۰ میلیمتر باران طی شش ساعت

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به ۱۲۰ خانوار مسافر در شهرستان لاهیجان در پی بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هواشناسی لاهیجان گفت: با آغاز بارندگی های موسمی از بامداد امروز (جمعه) ، طی شش ساعت، بارش ۲۵۰ میلیمتر باران در این شهرستان ثبت شده است.

رضا موید ناصری افزود: بارندگی ها از ساعت یک و نیم بامداد آغاز شد و در ساعت دو و نیم اوج گرفت که پس از رودسر، بیشترین بارندگی تا ساعت هفت و نیم صبح در لاهیجان باریده است.
وی خاطرنشان کرد: این بارندگی از زمان نصب سامانه ثبت بارندگی ها در شهریور سال گذشته تاکنون، در این بازه زمانی در شهرستان لاهیجان بی سابقه بوده است.
وی این بارندگی ها را از نوع طوفانی تندری ذکر و اضافه کرد: دمای هوا نیز براثر بارندگی شب گذشته در این شهرستان کاهش یافته به گونه ای که در ساعت هفت و نیم صبح امروز، ۲۲ درجه سلسیوس ثبت شده که بیشینه آن طی روز گذشته ، ۳۵ و نیم درجه بوده است.
به گفته ناصری ، شدت بارندگی ها در لاهیجان و شهرهای شرق گیلان از صبح امروز کاهش یافته ولی این بارندگی ها به تناوب همچنان تا عصر ادامه دارد.
اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز (جمعه) ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، رعد و برق، کاهش دما، عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.
شروع بارندگی و شدت آن در آغازین ساعات بامداد امروز به گونه ای بود که چنین بارشی با این میزان، طی چند سال اخیر در لاهیجان بی سابقه گزارش شده و برخی گزارش ها حاکی از رانش زمین در بعضی روستاها و جاده های روستایی، نفوذ آب به داخل برنجکوبی ها و تخریب سقف تعدادی از منازل است.

امدادرسانی به ۱۲۰ خانوار مسافر در لاهیجان

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به ۱۲۰ خانوار مسافر در شهرستان لاهیجان در پی بارش شدید باران خبر داد.

مانی علی اصغری بیان داشت: این خانواده ها در پی بارش شدید باران، از بامداد امروز دچار مشکل شده بودند که در ورزشگاه اصلی شهرستان لاهیجان اسکان داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: به این تعداد از خانوارها پس از اسکان اضطراری پتو، خرما، نان و آب معدنی داده شد.
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: آبگرفتگی شدید در خیابان های اصلی و کوچه های فرعی شهر لاهیجان گزارش شده که در حال رفع این آبگرفتگی هستیم.
به گفته علی اصغری ، در زمان حاضر با گزارش فرمانداری لنگرود، در حال اعزام به این شهرستان برای ارزیابی و امدادرسانی احتمالی هستیم.
سه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر از مرکز استان گیلان برای امدادرسانی در شهرستان لاهیجان حضور دارند.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای ۱۶ تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم ۱۵ نفره ، ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و ۲۹۰ نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و ۲۲۹ عضو جوان هستند.

Share