احمد مرادی: میدانی به نام شهدای اهدا کننده خون نام گذاری شود

احداث پالایشگاه فرآورده‌های خونی توسط شرکت آلمانی در گیلان

مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: شرکت بی او تست آلمان هفتمین پالایشگاه خون و فرآورده‌های خونی را در گیلان احداث خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل انتقال خون استان گیلان پیش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که در جمع اصحاب رسانه هستم گفت: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولین بوده و زبان گویای جامعه هستند.

احمد مرادی با بیان اینکه باید همیشه پاسدار خون شهیدان باشیم، یادآور شد: گیلان ۱۱ شهید مدافع حرم دارد که همه انها اهدا کننده خون بودند.

وی افزود: با شهرداری و شورا شهر رایزنی کردیم که میدانی را به نام شهدای اهدا کننده خون نام گذاری کنیم.

مرادی با بیان اینکه در ارتباط با انتقال خون تمام تلاش مجموعه در این راستا است که بتوانیم خون و فرآورده کافی و سالم را برای استان و بیماران فراهم سازیم، گفت: باید کاری کنیم که نیازی به واردات خون از سایر استان‌ها نداشته نباشیم و در تامین خون استان به خودکفایی برسیم.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه سازمان انتقال خون کشور همسطح کشورهای اروپایی است، افزود: شرکت بی او تست آلمان هفتمین پالایشگاه خون و فرآورده‌های خونی را در ایران و در گیلان احداث خواهد کرد و منتظر کلنگ زنی آن هستبم.

وی با اعلام این خبر که ۶ هزار ۴۶۸ نفر نسبت به سال قبل افزایش اهداکننده خون داشتیم گفت: بالغ بر ۱۸ درصد در این زمینه شاهد افزایش بوده ایم و در این مدت هیچ وارداتی را در استان از لحاظ خونی نداشتیم.

مرادی یادآور شد: برای اولین بار چندین واحد خون به گیلانی های مقیم تهران فرستادیم.

این مسئول یادآور شد: گیلان پیرترین استان کشور است و آمار بیماران سرطانی در استان نیز بالا است و همین امر مستلزم اهدا خون بیشتر در استان است.

وی تصریح کرد: نیاز برای پلاکت خون برای بیماران سرطانی بسیار زیاد است. با اهدا این پلاکت خون می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم. سال گذشته ۸ مورد در اهدا پلاکت داشتیم که امسال به ۱۴۰ نفر رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان به اتوبوس های انتقال خون نیز اشاره کرد و گفت: دو اتوبوس در سطح استان در حال گردش است اما این ماشین ها فرسوده هستند و نیازمند ماشین های جدید هستیم.

وی با بیان اینکه انتقال خون مظلوم واقع شده است تصریح کرد: با همه حمایت هایی که استاندار و دولت انجام داد اما دانشگاه علوم پایه هنوز پولی را که در تاریخ دی ماه ۹۵ بابت ۱۴ خدمات تحت پوشش انتقال خون گرفته است به سازمان پرداخت نکرده است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان به سه نقطه از شهر برای حضور کانکس ها اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر می‌خواهیم که ما را حمایت کنند.

مرادی همکاری با انجمن های اهدا خون در امر انتقال خون بسیار ضروری دانست و گفت: اهدا کنندگان مستمر در استان با همکاری استانداری، علوم پزشکی و شهرداری واکسن هپاتیت می‌زنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share