آغاز تحقیقات جنایی در گلستان

کشف اجساد دو پسر نوجوان گمشده در یک گودال

دو فرضیه پلیسی دراین باره مطرح شده است یکی اینکه قربانیان در میان باران سیل آسا گرفتار شده و زیر خاک و گل ولای مدفون شده باشند و فرضیه دیگر وقوع قتل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، کشف اجساد دو پسر نوجوان گمشده در یک گودال، معمای پیچیده‌ای را پیش روی تیم جنایی شهرستان گنبد کاووس قرارداده است.این درحالی است که کارآگاهان و بازپرس پرونده منتظراعلام نتیجه ازسوی پزشکی قانونی هستند تا روشن شود دوپسر روستایی به قتل رسیده‌اند یا اینکه درسیلاب جان باخته‌اند.

عصر چهارشنبه ۱۰ مرداد یکی از ساکنان روستای «آجی‌قوشان» در حال عبور از اطراف روستا با صحنه عجیبی روبه‌رو شد.

او در فاصله چند متری‌اش، در محلی که باران شب قبل، خاک اطراف تپه را شسته بود دست انسانی را دید که از خاک بیرون مانده بود. وضعیت قرار گرفتن دست نشان می‌داد که انگار در آخرین لحظات قبل از مرگ، تقاضای کمک کرده بود. وی که با دیدن این صحنه وحشت کرده بود، بسرعت مأموران نیروی انتظامی گنبد کاووس را در جریان قرار داد.

دقایقی بعد ازاین تماس، مأموران پلیس، امدادگران اورژانس، آتش‌نشانی وبازپرس کشیک دادسرا راهی محل مورد نظرشدند و پس از حفر گودال، پیکر دو پسر نوجوان از عمق زمین بیرون کشیده شد. سپس اجساد قربانیان برای شناسایی و تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.بلافاصله نیز تحقیقات جنایی دراین باره در دستور کار قرار گرفت تا اینکه کارآگاهان دریافتند اجساد متعلق به دو پسر ۱۶ ساله به نام‌های مهران پورقاضی و عدنان آق‌آتابای است که جمعه گذشته برای تفریح به جنگل «چهل‌چای» مینودشت رفته و ازهمان زمان به طورمرموزی ناپدیده شده بودند.این درحالی بود که محل پیدا شدن اجساد در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آجی‌قوشان از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در منطقه غربی استان گلستان قرار داشت.

سرهنگ محمود علی‌فر، فرمانده انتظامی گنبد گفت: همزمان با شروع بررسی‌های مقدماتی منتظر هستیم تا معاینات لازم از سوی پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ قربانیان انجام شود تا مشخص شود آنها کشته شده‌اند یا اینکه به مرگ طبیعی جان باخته‌اند. البته درحال حاضر دو فرضیه پلیسی دراین باره مطرح شده است. ابتدا این احتمال داده می‌شود که قربانیان در میان باران سیل آسا گرفتار شده و زیر خاک و گل ولای مدفون شده باشند.اما فرضیه دیگر وقوع قتل است. در این فرضیه احتمال داده می‌شود دو پسر نوجوان به دست فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیده باشند.

آخرین تماس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان هم دراین باره گفت: خبر مفقود شدن دو نوجوان، با گذشت ۶ روز از ماجرا به هلال احمر اطلاع داده شد.
این درحالی است که بررسی‌ها نشان داده دو نوجوان، شب جمعه هفته گذشته با خانواده هایشان در ارتباط بوده و اعلام کردند که در حال بازگشت به خانه هستند اما با گذشت نیم ساعت از آخرین تماس، تلفن همراه آنها خاموش شد.مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان نیز از رسیدگی ویژه به پرونده مرگ دو نوجوان اهل گنبدکاووس خبرداد.حسین زارعی گفت: نمونه‌برداری انجام شده و آزمایشات تخصصی درحال انجام است.حال آنکه با توجه به حساسیت پرونده و ضرورت سرعت در کار دستور داده شد تا به تعداد پزشکان برای بررسی اجساد اضافه شود.مدیرکل پزشکی قانونی گلستان بیان کرد: برای اعلام نتیجه نهایی به زمان نیاز داریم اما در تلاش هستیم با تسریع در کار نتیجه بسرعت اعلام شود.

Share